همین مسأله در مورد دانش آموزان، خصوصا سن نوجوان مشکلات زیادی را ایجاد کردهاست که از جمله میتوان به استفاده همزمان کلاسهای درسی و اپلیکیشنهای فضایمجازی اشاره کرد.
برخی دانشآموزان حضور واقعی در کلاسها ندارند و در روزهای پایانی سالتحصیلی نگرانی والدین در خصوص فرزندانشان افزایش یافتهاست.
همچنین تعدادی از دانش آموزان بهشدت به فضای مجازی وابستهشده و مشغول انجام بازی های آنلاین یا حضور در شبکه های اجتماعی و پیامرسانهای مختلف هستند و همین مسأله باعث ایجاد ناراحتی بین والدین و نوجوانان شده است.
تغییر سبک زندگی نوجوانان و محدودیتهای رفتوآمد ناشی از همهگیری کرونا باعث شده گرایش و وقتگذرانی در پیامرسانها افزایش یابد. بهدنبال این نوع گرایش، معاشرتهای دانشآموزان با افرادی که شناختی نسبت به آنها ندارند، گسترش پیدا کردهاست حتی نوع ادبیات گفتاری و رفتاری نوجوانان بهشدت تحت تاثیر افراد فعال در این نوع پیامرسانها قرارگرفته و نابهنجاریها، کجخلقی، پرخاشگری و وابستگی نوجوانان بهمراتب شدت یافتهاست؛ از این رو لازم است والدین نظارت و مدیریت غیرمستقیم روی معاشرتهای فرزندانشان داشتهباشند و با همدلی و رفتار دوستانه، آگاهیهای لازم را بهصورت غیرسرزنشی بهفرزند خود انتقال دهند. باید توجه داشت نوجوانان مایل به شنیدن نصیحت نیستند و نوع برخورد و گفتوگو با آنها باید متناسب با روحیاتشانباشد.
دکتر مهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور / روزنامه جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با کارگردان، بازیگر و تهیهکننده فیلم پیشمرگ
حمید درخشان در تحریریه «جامجم»:
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید