همین مسأله در مورد دانش آموزان، خصوصا سن نوجوان مشکلات زیادی را ایجاد کردهاست که از جمله میتوان به استفاده همزمان کلاسهای درسی و اپلیکیشنهای فضایمجازی اشاره کرد.
برخی دانشآموزان حضور واقعی در کلاسها ندارند و در روزهای پایانی سالتحصیلی نگرانی والدین در خصوص فرزندانشان افزایش یافتهاست.
همچنین تعدادی از دانش آموزان بهشدت به فضای مجازی وابستهشده و مشغول انجام بازی های آنلاین یا حضور در شبکه های اجتماعی و پیامرسانهای مختلف هستند و همین مسأله باعث ایجاد ناراحتی بین والدین و نوجوانان شده است.
تغییر سبک زندگی نوجوانان و محدودیتهای رفتوآمد ناشی از همهگیری کرونا باعث شده گرایش و وقتگذرانی در پیامرسانها افزایش یابد. بهدنبال این نوع گرایش، معاشرتهای دانشآموزان با افرادی که شناختی نسبت به آنها ندارند، گسترش پیدا کردهاست حتی نوع ادبیات گفتاری و رفتاری نوجوانان بهشدت تحت تاثیر افراد فعال در این نوع پیامرسانها قرارگرفته و نابهنجاریها، کجخلقی، پرخاشگری و وابستگی نوجوانان بهمراتب شدت یافتهاست؛ از این رو لازم است والدین نظارت و مدیریت غیرمستقیم روی معاشرتهای فرزندانشان داشتهباشند و با همدلی و رفتار دوستانه، آگاهیهای لازم را بهصورت غیرسرزنشی بهفرزند خود انتقال دهند. باید توجه داشت نوجوانان مایل به شنیدن نصیحت نیستند و نوع برخورد و گفتوگو با آنها باید متناسب با روحیاتشانباشد.
دکتر مهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور / روزنامه جام جم
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد