رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

ملزم به اجرای برجام هستیم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای برجام توسط مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و رهبری به دولت اجازه داده شده است و همه ملزم هستیم برجام را 28 شرطی که در مصوبات وجود دارد اجرا کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، فریدون عباسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت ما «نخبگانی» نام دارد و شعار ما «بازگشت به مردم با صداقت» است،اظهار کرد: ما به قدرت منطقه ای و نوظهور جهانی به لحاظ ایدئولوژیک و نظامی تبدیل شده ایم اما از نظر اقتصادی و فرهنگی و داشتن قوانین مدون در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که تمدن سازی نوین اسلامی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: دولت جدید باید بتواند شرایط اقتصادی را تغیییر دهد که این تغییر با تکیه بر توان داخلی، دیپلماسی فعال، پیگیری نظریه مقاومت و توام داشتن نظریه گفتگو و میدان ممکن است. ما همچنین به انسجاد داخلی نیازمندیم. دولت من ارتباط تنگاتنگی با مجلس خواهد داشت. دولت از حضور نخبگان و بخش خصوصی و سمن ها برای عبور از این برهه استفاده می کند. ما همچنین به بازسازی سیستم دولت نیاز داریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه باید آزادی و ولایت را از انحصار آزاد کنیم، افزود: باید تلاش کنیم که همه سلایق سیاسی در چارچوب نظام برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته وارد عرصه شوند. باید به مردم اعتنماد کنیم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری خواهد کرد، گفت: من نیامده ام که با کسی رقابت کنم یا به نفع کسی کنار بروم. همراه سایر داوطلبانی هستم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان صلاحیت من را تایید کند، فرصت دارم که حرف های خود را بزنم.

وی درباره برنامه های خود تصریح کرد: برنامه های من این است که از همه توان داخلی کشور، اصناف، سازمان های مردم نهاد، اساتید و نخبگان در جهت حل مشکلات استفاده کنیم.باید به مشکلات اقتصادی در چند مرحله بپردازیم. باید به صورت اضطرای مشکل اشتغال را حل کنیم که مسکن می تواند موجب رونق اشتغال شود. ارتباط با کشورهای همسایه و آسیا از اولویت برخوردار است. گفت و گوهای اقتصادی باید در سفارتخانه های ما انجام شود و سفرا باید ویژگی های تبلیغ کالا و فرهنگ ایرانی داشته باشند.

رئیس سازمان انرژی هسته ای دولت احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که در صورت ردصلاحیت از چه کسی حمایت خواهد کرد، اظهار کرد: صلاحیت من رد نمی شود فقط ممکن است صلاحیت من برای پست ریاست جمهوری احراز نشود و این مساله بر عهده شورای نگهبان است. از همه داوطلبانی که شورای نگهبان تایید کند، حمایت می کنم.

عباسی در پایان درباره موضع خود نسبت به برجام، گفت: برجام مصوب در جمهوری اسلامی نیست. اجرای برجام توسط مجلس ، شورای عالی امنیت ملی و رهبری به دولت اجازه داده شده است و چون همه این ها نهادهای قانونی هستند، همه ملزم هستیم برجام را 28 شرطی که در مصوبات وجود دارد اجرا کنیم. هر دولتی که سرکار بیاید باید تعهدات بین المللی کشور را اجرا کند مشروط به اینکه کشور از حقوق حقه خود بهره مند شود در غیر این صورت لزومی ندارد به بیشتر از تکالیف قانونی خود اقدامی کنیم و مقررات بین المللی را بپذیریم.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها