رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی ها واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، تأکید کرد: عده ای فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند چهره نظام سفید می شود. این کم عقلی را کجا ببریم؟
کد خبر: ۱۳۱۵۱۶۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت در سه جبهه در حال جنگیدن است، یادآور شد: یکی از این جبهه ها مقابله و خنثی سازی تحریف ها و سخنان ناروا و دروغ و غلطی است که علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص علیه دولت دوازدهم انجام می گیرد. من نمی دانم ترامپ به این ها چه داده و چه خوبی در حق شان کرده که حتی یک بار هم ظلم ترامپ را نمی گویند. جانی ترامپ بود. چرا حرف نمی زنید؟

روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی آیید در برابر او موضع بگیرید. می گویند حالا ترامپ بدی هایی داشت ولی شما بدید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است.

رئیس جمهور همچنین بیان کرد: اگر دولت ضعیف است پس این همه معالجه، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار و تلاش برای نجات مردم در کرونا و کمک به قشرهایی که در کرونا مشکل داشتند و حمایت هایی که ما انجام دادیم چه بود. ما در این شرایط جنگ اقتصادی سهام عدالت را احیا کردیم و اضافه شدن حقوق ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان و وام هایی که به مردم و کسب و کارها داده شد و پول هایی که برای مقابله با کرونا خرج شد در این دولت انجام شده است. دولت برای این کارها بیش از 500 هزار میلیارد تومان در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی هزینه کرد. همین دیروز یک طرح در وزارت نیرو که 1145 میلیارد تومان بود، افتتاح کردیم و هر هفته و هر روز این طرح ها با مبالغ کمتر و بیشتر صورت می گیرد، اما این ها را نمی بینند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این روزها در شرایط انتخابات 1400 هستیم، عنوان کرد: در این شرایط همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود. من راهش را بلد نیستم اما به آن ها که خطاب می کنم راهش را بهتر بلدند. البته ما آنچه را که سهم مان در دولت است مثل فضای امن، اضافه کردن صندوق ها، برگزاری انتخابات الکترونیکی تا حد امکان و این جور مسائل را انجام خواهیم داد، اما دولت به تنهایی نمی تواند این کار را به سرانجام برساند؛ پس شما را به خدا و به این ماه رمضان بیایید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که مردم پای صندوق های رأی بیایند.

روحانی اضافه کرد: دیروز هم مقام معظم رهبری بعد از چند بار تأکید مجددا تأکید داشتند که اولویت اول برگزاری انتخابات پرشور است. این اولویت اول نظام و کشور است و راهش هم این است که همه مردم را امیدوار کنیم و همه مردم ببینند که کاندیدای مورد نظرشان در لیست نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده وجود دارد. اگر این طور شود انتخابات پرشور خواهد شد و ما باید کاری کنیم که 29 خرداد که فردای انتخابات است روز فخر برای همه ما باشد و رئیس جمهوری با رأی بالا بیاید و اداره کشور را به عهده بگیرد و همه با هم به او کمک کنیم.

بر اساس این گزارش، روحانی ادامه داد: مگر یک انتخابات و بالا و پایین شدن قدرت، یک مقام و حقوق و جایگاه و میز چقدر می ارزد که آدم به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و آبرو و حیثیت آدم ها را ببرد؟
وی همچنین گفت: از وزرا و معاونان و مسئولان خواهش می کنم که فحاشی ها، تهمت ها و حرف های ناروا تا روز آخر دولت آن ها را خسته نکند.

رییس جمهور بیان کرد: بعضی ها ککشان هم نمی گزد که ما در تحریم و جنگ و تحت بمباران هستیم. مگر بمباران را نمی بینید؟ گوش هایتان را گرفته اید!  هر کسی که بتواند تحریم را یک ساعت زودتر بردارد، ولی یک لحظه در آن تاخیر بیاندازد گناه نابخشودنی بزرگی بر گردنش است.

روحانی ادامه داد: دولت مصمم است که تحریم را بشکند و از نظر من شکسته است. خدا نگذرد از آن ها که باید در این میدان جنگ به ما کمک می کردند و نکردند و حتی رزمندگان ما در میدان جنگ را تضعیف کردند.
وی تاکید کرد: شک نکنید و تردید نداشته باشید که کل تحریم برداشته می شود و ملت ایران پیروز است پس در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان ایجاد نکنید.

رییس جمهور گفت: به مردم قول می دهم که تا پایان دولت دوازدهم تمام افراد پرخطر یعنی چیزی حدود 13، 14 میلیون نفر را در برابر کرونا واکسینه کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها