چرا فرهنگ‏ ستیزی در فوتبال ایران بیداد می‏ کند؟

کارت قرمز فرهنگی

در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد

حسین کلانی: دربی تافته جدا بافته نیست

حسین کلانی هنوز هم دومین گلزن برتر تاریخ دربی است، مردی که در تاریخ این رقابت ها 6 گل به ثمر رساند. پنج گل در لیگ بود و یک گل را هم در دیداری دوستانه به ثمر رساند.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۱۳

به گزارش جام جم آنلاین ، در آستانه یک دربی دیگر حسین کلانی مثل همیشه آرزو می کند تیم سابقش یعنی پرسپولیس برنده بازی باشد البته برای آبی ها هم شانس قائل است.

او در گفت و گو با جام جم آنلاین صحبت هایی را در رابطه با دربی مطرح کرد.

 

*از دربی روز جمعه بگویید. معمولا حاشیه و هیجان قبل از این مسابقه بسیار زیاد است.

دربی روز جمعه مثل تمام دیدارهای دیگر لیگ برتر است و همان امتیاز را دارد. نکته منفی اما این است که هواداران در استادیوم حضور ندارند و این موضوع باعث ناراحتی همه بازیکنان می شود. چیزی که اهمیت دارد این است که دربی تفاوتی با سایر بازی های لیگ برتری ندارد اما برخی سعی می کنند قبل از مسابقه حاشیه سازی کنند و به عبارت دیگر بازیکنان را تهییج کنند. همه ما باید به خوبی بدانیم که بازیکنان دو تیم با هم دوست هستند. دربی واقعا تافته جدا بافته نیست. نباید شرایط را سخت کرد.

 

این شرایط چگونه سخت می شود؟

ما خودمان این کار را انجام می دهیم. مصاحبه های قبل از دربی و پیش بینی هایی که می شود بخشی از سخت کردن کار برای دربی است. به هیچ عنوان نباید حاشیه پردازی کرد و بازیکنان نباید تهییج شوند. وقتی بازیکنان را تهییج می کنیم در واقع از شرایط پهلوانی آنها را دور کرده ایم. به نظر من قبل از دیدارهای دربی  شرایطی پیش می آید که عادلانه نیست. همین باعث می شود که واکنش هایی غیرعادی در این مسابقه ببینیم و برخی از بازیکنان ناخواسته اعمالی را مرتکب شوند. مشکل اینجاست که برخی این دو تیم را دوست ندارند. البته طبیعی است که همه در رابطه با دوست داشتن یک تیم مثل پرسپولیس یا استقلال متفق نباشند.

 

دربی تافته جدا بافته نیست

 

*در دربی قطعا طرفدار پرسپولیس خواهید بود. فکر می کنید سرخ ها از پس این مسابقه بربیایند؟

نخست آنکه بگویم قطعا دلم می خواهد تیم خودم برنده شود. اطمینان دارم که بازیکنان پرسپولیس به دلیل فرهنگ بالا همه چیز را خوب به مرحله نمایش می گذارند و البته بازیکنان استقلال هم چنین هستند. هر دو تیم از سابقه فرهنگی درخشانی برخوردار هستند اما دلم می خواهد پرسپولیس برنده این دیدار باشد. با این حال امیدوارم مشکلی پیش نیاید چون همیشه افرادی هستند که دوست دارند دربی مشکل ساز باشد.

 

*منظورتان چه کسانی است؟

ببینید، به عنوان مثال برخی نمی خواهند پرسپولیس دیگر قهرمان شوند. آنها شکوه و شکایت خود را با اظهارنظرهای غیرمنصفانه و اعمال نظرهایی نشان می دهند که به ضرر تیمی مثل پرسپولیس خواهد بود. خیلی ها دلشان می خواست و می خواهد که در تیمی همچون پرسپولیس بازی کنند اما حالا که به هدف خود نرسیده اند کینه به دل گرفته اند و به عبارت دیگر دل چرکینی دارند و حالا غیرمنصفانه به همه چیز نگاه می کنند.

 

*پس شما هم اعتقاد دارید که افراد زیادی بنا به دلایل متعددی نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود.

بله ، همین طور است. ما شاهد این بودیم که برای موفقیت های پرسپولیس شایعه سازی کردند و حواشی متعددی را رقم زدند. با این حال بازیکنان، مربیان، مسئولان باشگاه با عملکرد خودشان همیشه باعث خوشحالی هواداران بوده اند و به آنها می توان اطمینان کامل داشت. اتحاد آنها موفقیت های تیم را در سال های اخیر رقم زده است.

 

*به نظر شما پرسپولیس می تواند برای پنجمین بار پیاپی قهرمان شود؟

بله همین طور می شود مگر اینکه رویداد غیرمترقبه ای پیش بیاید. به هر حال خوب میدانیم که گاهی اوقات به پرسپولیس کم لطفی می شود. از سویی هرگونه تغییر و تحولات در برنامه های پرسپولیس منجر به فشار روی این تیم می شود. از سویی برخی دیگر از فشارها به صورت قانونی بر روی این تیم اعمال می شود. اما من با اعتقاد دارم پرسپولیس برای قوی تر شدن باید از همین مشکلات و چالش ها استفاده کند. سرخ ها سبک و سیاقی خاصی دارند که همین ویژگی آنها را به شرایط کنونی رسانده است. در صحبت های قبلی ام به فرهنگ بالای پرسپولیس اشاره کردم. شما شاهد این هستید که وقتی پرسپولیس بازی داشته باشد و در داخل زمین مسابقه اتفاقی بیفتد بازیکنان به دلیل فرهنگ بالای متاثر از باشگاه واکنشی از خود نشان نمی دهند؛ حتی در بدترین شرایط. این فرهنگ به بازیکنان تحمیل شده است. با تمام این تفاسیر به تیم های دیگر حق می دهم که بابت قهرمانی پی در پی پرسپولیس ناراحت باشند.

 

*دربی می تواند قهرمانی پرسپولیس در این فصل را تسریع کند؟

بله اما نکته مهم تری که وجود دارد این است که این مسابقه را بزرگ جلوه ندهیم. دربی مثل تمام دیدارهای دیگر لیگ برتر است و تنها تفاوت آن را در تماشاگران پرشمار دو تیم می بینیم. دو تیمی که این همه تماشاگر داشته باشند وقتی به هم برسند باید هم این همه جنجال ایجاد شود. من هر چه موفقیت در زندگی اجتماعی و ورزشی ام به دست آورده ام به دلیل بازی کردن در پرسپولیس بوده است. آرزو می کنم این تیم برنده دربی روز جمعه باشد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها