مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه بازپس گیری اراضی بلا استفاده در شهرک‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان

خروج ۵۸ واحد صنعتی استان قزوین از تملک بانک‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۵۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین از تملک بانک‌ها خارج و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۵۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین از تملک بانک‌ها خارج و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۹۸

به گزارش  جام جم آنلاین قزوین، خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۱۷ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین وجود دارد که ۵۸ واحد از تملک بانک‌ها خارج و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان دستگاه‌های مختلف استان قزوین، مالکان در صورت پرداخت ۱۰ درصد بدهی به بانک، واحد راکد شده را می‌توانند دوباره تملک کنند.

خانپور خاطرنشان کرد: امسال بازگشت ۱۰۰ واحد صنعتی به مالکان هدف گذاری شده است.

وی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۷ سرمایه گذار و قرارداد جدید، ۴۳ هکتار زمین صنعتی تعلق یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به راه اندازی مجدد ۵۸ واحد راکد در استان قزوین، در حال حاضر برای تأمین نیروی ماهر با مشکل روبه رو هستیم و خوشبخانه از میزان آمار بیکاران در استان قزوین کاسته شده است.

وی با بیان اینکه مالکان واحد‌های صنعتی استان باید به روز باشند و به بازار فروش رقابتی توجه کنند افزود: برخی از واحد‌های صنعتی استان به دلیل قدیمی بودن فناوری، یا تعطیل شده اند و یا رو به تعطیلی هستند و در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مختلف با مالکان این واحدها، مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

خانپور با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضایی در استان قزوین رسیدگی به مشکلات واحد‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد، تأکید کرد: اسامی واحد‌هایی که زمین در تملک آنهاست، ولی هیچ اقدامی انجام نداده اند، استخراج شده است و در سال ۱۴۰۰ قرارداد‌های جدید واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی بر اساس اهلیت سرمایه گذار منعقد خواهد شد

وی افزود: در ۴ روز گذشته ۵ هکتار زمین در نواحی و شهرک‌های صنعتی که در اختیار ۳ سرمایه گذار بوده است آزادسازی شد و در دور جدید انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران، در تلاش هستیم با حداقل واگذاری زمین‌های صنعتی، صنایع کوچک بیشتری راه اندازی کنیم.

خانپور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ۲۵۵ هکتار از زمین‌های آزادسازی شده را آماده سازی و به سرمایه گذاران دارای اهلیت استان واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: بانک‌ها بسیار علاقه‌مند هستند که سرمایه در گردش به سرمایه گذاران اعطا کنند تا اصل سرمایه زودتر به بانک بازگردد، اما سرمایه گذاران علاقه‌ای به این کار ندارند و باید از طریق صندوق توسعه ملی، اعتباری در اختیار بانک‌ها قرار داده شود تا بانک‌ها دیگر از منابع اصلی خود، به سرمایه گذاران وام ندهند.

وی افزود: اگر بانک‌های تخصصی در اختیار صنعت و معدن قرار داده شوند، قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و قوانین و دستورالعمل‌های مغایر با رونق تولید نیز در حال احصاء و حذف شدن از سوی مراجع ذیصلاح هستند.

خانپور با بیان اینکه در تلاش هستیم تا واحد‌های دانش بنیان، کم آب بر و دارای اشتغال بالا در اولویت استقرار در استان قزوین قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان برای در اختیار قرار دادن آب و برق رایگان به صنایع نمی‌دهد.

 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین درباره مراحل اجرای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان گفت: بررسی مباحث اعطای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان بیش از ۵ سال از سوی کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشیده و در حال حاضر حدود ۸۰۰ هکتار زمین از امور اراضی برای احداث این منطقه اخذ شده است و در آینده نزدیک، منطقه ویژه اقتصادی بسیار عالی در نزدیکی پایتخت راه اندازی خواهد شد.

به گفته خانپور، منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در کنار راه آهن و اتوبان احداث خواهد شد و با توجه به استقرار گمرک و دستگاه‌های اجرایی، زمینه تسهیل تولید و صادرات در این منطقه فراهم خواهد شد و مشوق‌هایی برای استقرار صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در وزارت صمت و معاونت‌های زیرمجموعه آن، سایتی طراحی شده و اطلاعات تولیدکنندگان و ... در آن قرار داده شده است تا بتوانیم قوانین مزاحم و موانع تولید را شناسایی و برای حذف آن‌ها از سوی سه قوه، اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در سال گذشته با توجه به شیوع گسترده کرونا، به غیر از کمک به یک شرکت ایتالیایی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، تنها دو مورد سرمایه گذاری خارجی از کشور‌های همسایه جذب استان قزوین شدند.

وی افزود: امسال ۲۷۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی هزینه خواهد شد که این موضوع نشان دهنده تمایل بالای سرمایه گذاران برای حضور در استان قزوین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها