رئیس مجلس گفت: بدون قدرت میدان، قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و این دوگانه سازی به طور حتم ضد منافع ملی است.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه 1400) پارلمان توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت ارائه کرد.

وی در همین رابطه عنوان کرد که صبح امروز از ساعت 9 نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی مسائل روز کشور برگزار شد.

وی افزود: مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال نیز همانند سال‌های گذشته با پناه گرفتن در محضر قران و اهل بیت(ع) در شب‌های قدر برکت مادی و معنوی را برای هموطنان خود طلب کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم با قدرت در چارچوب  سیاست‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حقوق مردم ایران را مطالبه کنند و مراقب فریب‌های تجربه شده گذشته پیشین باشند.

قالیباف بر همین اساس اضافه کرد: در باره برخی صحبت‌ها علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی و وهم آلود از قدرت میدان و قدرت دیپلماسی هم باید بگویم این دوگانه سازی به طور حتم ضد منافع ملی است.
وی ادامه داد: بدون قدرت میدانی قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بدون قدرت دیپلماسی، قدرت میدانی هرگز به تمام اهداف خود دست نخواهد یافت. این همان مجاهدت هوشمندانه‌ای است که شهید سلیمانی با هم افزا کردن نیروها خنثی کرد و از همان طریق قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: در همان ابتدا نیز عرض کرده بودم همان طور که شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را از کشور کند و جریان نفاق را از انقلاب دور کرد جریان خون شهید سلیمانی نیز جریان خودباخته غرب زده را رسوا می‌کند و به فضل الهلی ریشه آنها را می‌خشکاند. 

وی اضافه کرد: خون شهید سلیمانی تأثیراتی تاریخ ساز در مسیر پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی خواهد داشت، و در عین حال مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می‌داند نسبت به برخورد با عوامل و موثر این قبیل اقدامات پیگیری های لازم را به انجام رساند و از ظرفیت‌های موجود در این مسأله بهره گیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در پایان با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ضروری است برای زمینه سازی انجام انتخاباتی پرشور با هدف رسیدن به مشارکت حداکثری همراه با رعایت مصالح ملی تأکید کنیم و لازم می‌دانم به مردم ایران یادآور شوم که حضور آگاهانه و پرشور آنها در عرضه انتخابات راه حل مشکلات کشور و خواسته تمام دلسوزان نظام جمهوری اسلامی است.
 
امیدوارم شاهد رقابتی جدی و سالم ببین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باشیم که نتیجه آن حرکت به سمت کارآمدی ساختار اجرایی و اداری کشور برای حل مسائل مردم باشد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها