دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی‌ لرستان گفت: ۸۲ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان انصراف خود را به دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر لرستان تحویل دادند.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۶۵
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: باقر پورحسینی افزود: یک هزار و ۴۸۵ داوطلب شوراهای اسلامی شهرهای لرستان ثبت نام کردند که صلاحیت ۱۳۸نفر از آنها در هیات‌های اجرایی و ۹۷ نفر در هیات نظارت رد شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۳۵ داوطلب رد صلاحیت شده ۲۱۴ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض و ۲۰ نفردیگر اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان تسلیم نکرده‌اند.

پورحسینی تصریح کرد: مراحل تکمیل پرونده‌ها و بررسی شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده آغاز شده و طی ۱۰ روز به انجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: معیار و مبنای رسیدگی به صلاحیت‌ها قانون است و نگاه در بررسی‌ها نگاه سلبی نیست، بلکه نگاهی قانونی همراه با انعطاف وجود دارد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی‌ لرستان بیان کرد: تحت هیچ شرایطی وابستگی به جریانات سیاسی(قانونی) داوطلبان معیار و مبنای بررسی صلاحیت‌ها و حتی رسیدگی به اعتراضات نخواهد بود.

پورحسینی عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی متعددی ویژه اعضای هیات نظارت استان در شهرستان ها و بخش های تابعه در مراحل مختلف درخصوص آشنایی با قواعد و مبانی حقوقی و قانونی انتخابات در فرایندهای مختلف برگزار شده است.

وی افزود: اینکارگاهها نقش مطلوب و موثری در اجرای وظایف این هیات ها داشته است.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی‌ لرستان بیان کرد: تا این لحظه شاهد کمترین بازخورد منفی در رابطه با بررسی صلاحیت‌ها در سطح استان بوده ایم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها