معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

روند شتابان کرونا متوقف شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند شتابان کرونا که در هفته گذشته افزایشی بود در حال حاضر متوقف شده است و در شرایط پایداری قرار داریم.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح چند طرح در بیمارستان لبافی نژاد تهران در جمع خبرنکاران در پاسخ به این سوال که آیا ایران به قله پیک چهارم کرونا رسیده است؟، اظهارداشت: تقریبا وضعیت در همه استان ها با ثبات تر شده است.

وی با یادآوری این که در برخی استان ها روند روبه کاهش بیماری را مشاهده می کنیم، خاطرنشان کرد: بیماران سرپایی در برخی استان ها بیشتر کاهش پیدا کرده است و در برخی استان ها هم تعداد بستری ها در حال کاهش است.

معاون درمان وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پیک چهارم را به زحمت همه مجموعه وزارت بهداشت و هیات دولت جمع کردند.

جانبابایی با بیان این که در این پیک تعداد بستری ها به ۲ برابر پیک قبلی رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در کنار بخش بستری، بخش های سرپایی راه انداختند که قسمت زیادی از بار بیماری را بخش های سرپایی متحمل شده است.

وی افزود: امروز شاهد راه اندازی یکی از بخش های سرپایی در بیمارستان لبافی نژاد بودیم که شبیه آن را در چندین نقاط کشور راه اندازی شده است.

وی همچنین گفت: بیش از هشت هزار بیمار در کشور از خدمات کلینیک های درمان سرپایی بهره می گیرند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: اقدامات درمانی کلینیک های سرپایی سبب شد تا این بیماری را در کشور خوب مدیریت کنیم.

جان بابایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سویه هندی ویروس کرونا در ایران مشاهده شده است؟، گفت: ویروس انگلیسی کرونا براساس پیش بینی ها وارد کشور شد و امکان دارد ویروس هندی هم وارد شده باشد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که حتما وارد کشور نشود.

وی ادامه داد: به هرحال رفت و آمدها وجود دارد و امکان ورود این ویروس به کشور هم وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ذات ویروس کرونا جهش است و ویروس کرونایی که در اسفند ۹۸ در کشور وارد شد جهش پیدا کرده است. در پیک کرونا آبان ماه این ویروس، دیگر ویروس قبلی نبود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها