رييس هيئت مديره و سرپرست شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش و مديرعامل فرودگاه بين المللي كيش:

روز جهاني متخصصان الكترونيك هواپيمايي را به متخصصان فرودگاه بين المللي كيش تبريك گفت

شیوع یک ویروس باعث شد تا همه زندگی انسان‌ها در زمین تحت‌تاثیر قرار بگیرد. با گذشت روزهای قرنطینه، بالاخره امکان بیرون آمدن از خانه‌ها، رفتن به سرکار و سفر امکان‌پذیر شده است؛ اما خطر ابتلا به کرونا هنوز هم در کمین قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۳۵

توصیه‌های بهداشتی حاکی از آن است که در همه سفرهای کاری و تفریحی خود باید پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله اجتماعی، ماسک‌ زدن و ضدعفونی کردن سطوح مختلف را همواره رعایت کنیم.

اگر قبلا تهیه بلیط کیش لحظه آخری یا هرنوع بلیط ارزان کیش دغدغه اول سفرمان به این جزیره بود، هم‌اینک باید دغدغه اصلی‌مان رعایت نکاتی باشد که ما را از ویروس کرونا دور نگه ‌دارد. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

سفر به کیش در دوران کرونا

در پی ابتلای مردم کیش به ویروس کرونا و مرگ‌ومیر چند تن ناشی از این بیماری، مسئولان این جزیره به مدت چند هفته همه جنگ‌های شبانه، کنسرت‌ها و دیگر برنامه‌های مفرح جزیره را در تیرماه تعطیل اعلام کردند و به ایرلاین‌ها هم هشدار دادند درصورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اجازه ورود به آن‌ها در فرودگاه کیش داده نمی‌شود. خوشبختانه درحال‌حاضر این محدودیت‌ها برداشته شده و امکان سفر به کیش و استفاده از امکانات تفریحی آن با رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران و گردشگران فراهم شده است. اگرچه هنوز هم بسیاری از اقامتگاه‌ها نه‌تنها در کیش بلکه در سایر نقاط کشور تعطیل هستند؛ اما درهرصورت می‌توان برای مسافرت‌های کاری و تفریحی اقدام کرد. لازم به‌ذکر است که آب‌وهوای جزیره کیش بسیار پاک و خالص است، بنابراین سفر به کیش در ایام کرونا می‌تواند به بهبود روحیه مردم کشورمان کمک بسیاری کند. بهتر است در این ایام سفر به کیش در اولویت مسافرت‌ها قرار بگیرد.

توصیه های بهداشتی سفر به کیش با هواپیما

10 نکته بهداشتی که باید در سفر به کیش رعایت کنید

علاوه‌بر نکاتی که توسط وزارت بهداشت کشور برای رعایت در مسافرت‌ها اعلام شده است، نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید برای ایمنی سلامت خود و سایر افراد موثر باشید.

در اینجا به تعدادی از نکات بهداشتی که در سفر به کیش می‌تواند سلامت شما را حفظ کند، اشاره خواهیم کرد:

توصیه‌های بهداشتی ایرلاین پرواز خود را جدی بگیرید

پس از اینکه ویروس کرونا وارد کشورمان شد، بسیاری از افراد ایرلاین‌های خطوط خارجی را عامل ورود این ویروس به کشورمان می‌دانستند. بنابراین ایرلاین‌ها تلاش بسیاری کردند تا بتوانند با رعایت اصول بهداشتی رضایت هموطنان را دوباره جلب کنند. بهتر است در سفر با هواپیما حتما توصیه‌های بهداشتی را که توسط کارکنان و مهمانداران گوشزد می‌شود، جدی بگیرید.

از سلامت حال خود مطمئن شوید

بهتر است قبل از سفر با انجام آزمایش‌های مربوطه از سلامت حال خود اطمینان داشته باشید. اگر احساس کردید یکی از علائم کرونا را دارید، تا زمان بهبودی کامل از رفتن به سفر اجتناب کنید.

با خودتان به داخل هواپیما غذا ببرید

بعضی از ناوگان‌های هواپیمایی در ایام کرونایی، خدمات کترینگ خود را ارائه نمی‌کنند. بنابراین بهتر است در زمان سفرهای کوتاه (یک تا دو ساعته) با هواپیما از خوردن غذا داخل هواپیما جلوگیری کنید. اما اگر ضعف کردید، بهتر است در کیفتان مقداری خوراکی یا غذای آماده داشته باشید و از آن میل کنید.

بلیط‌های خود را آنلاین رزرو کنید

بهتر است بلیط پرواز خود به کیش را به‌صورت آنلاین رزرو کنید تا مجبور نباشید برای تهیه آن وارد ازدحام خیابان‌ها و آژانس‌ها شوید. البته رزرو بلیط چارتر کیش یا دیگر انواع بلیط ارزان کیش به‌وسیله اینترنت راحت‌تر از مراجعه حضوری قابل انجام است. این نکته در ایام پساکرونایی هم می‌تواند باعث تسریع در رزرو بلیط شما شود.

وسایل لازم را به همراه داشته باشید

قبل از رفتن به فرودگاه، ماسک اضافه، بطری ضدعفونی کننده و دستکش در چمدان‌تان قرار دهید. در کیفی که داخل کابین هواپیما می‌برید نیز چند پد الکلی داشته باشید تا درصورت نیاز از آن برای ضدعفونی کردن سطوحی که لمس می‌کنید، کمک بگیرید.


به سرویس‌ بهداشتی هواپیما نروید

سرویس‌های بهداشتی هواپیما چون مورداستفاده عموم قرار می‌گیرند، ممکن است آلوده باشند. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به فرودگاه به دستشویی بروید تا مجبور نباشید در مسیر یک ساعت و نیم تا رسیدن به کیش از سرویس هواپیما استفاده کنید.

هتل‌های کیش را قبل از سفرتان رزرو کنید

بهتر است در مرحله تهیه بلیط به‌صورت آنلاین، یکی از هتل های کیش مناسب با شرایط خودتان را نیز به‌صورت اینترنتی رزرو کنید تا مجبور نباشید با رسیدن به مقصد به جستجو بپردازید. این موردهم از خستگی شما جلوگیری می‌کند و هم باعث می‌شود از رفت‌وآمد اضافه جلوگیری شود.

وسایل خود را در هتل ضدعفونی کنید

پس از اینکه وارد اتاق خود در هتل شدید، لباس‌هایتان را عوض و سایر وسایل خود را نیز ضدعفونی کنید. البته در فرودگاه کیش هم از تونلی عبور خواهید کرد که روی شما مواد ضدعفونی کننده اسپری می‌شود؛ اما ممکن است در مسیر فرودگاه تا هتل وسایل‌تان دچار آلودگی شده باشند و نیاز به ضدعفونی دوباره باشد. بهتر است دستگیره‌های اتاق، مبل‌ها و سایر وسایل داخل اتاق‌تان را نیز با پدهای الکلی ضدعفونی کنید.

در هنگام گردش در جزیره مراقب باشید

در گشت‌وگذار و گردش در جزیره حتما ماسک بزنید و به‌صورت مکرر با اسپری‌های کوچک الکلی دست‌های خود را تمیز کنید و فاصله اجتماعی خود را نیز با سایر افراد رعایت کنید.

از غذاهای ویتامین‌دار و مقوی استفاده کنید

هنگام مراجعه به رستوران هتل محل اقامت خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غذاهای مقوی سفارش دهید و برای رفع خستگی به‌جای نوشابه، آبمیوه‌های طبیعی بنوشید تا سیستم ایمنی بدنتان درطول سفر تضعیف نشود.

اگر قصد سفر به کیش دارید، اپیزود کیش پادکست سفر رادیو دور دنیا را در علی بابا بشنوید.

بلیط و پول‌های خود را ضدعفونی کنید

ضدعفونی بلیط‌های کاغذی و اسکناس‌ها کار سختی است. هنگام پاشیدن اسپری ویژه ضدعفونی روی بلیط یا اسکناس‌های خود مراقب باشید که زیاده‌رویی نکنید و آن‌ها پاره نشوند. البته معمولا بلیط‌های لحظه آخری در ساعت‌‌ها و زمان‌های نزدیک به پرواز ارائه می‌شوند و اگر سریعا رزرو نشوند، ظرفیت‌شان تکمیل می‌شود. بنابراین اگر بلیط چارتر کیش یا سایر انواع بلیط ارزان کیش را در ساعت‌های مقرر به‌صورت آنلاین رزرو کرده باشید، کافی است فقط تصویر آن‌ها را روی تلفن همراه خود ذخیره کنید و دیگر نیازی به حمل بلیط‌های کاغذی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها