سخنگوى دانشگاه علوم پزشکى البرز

كاهش سن مبتلایان به کرونا در استان البرز

به گفته سخنگوى دانشگاه علوم پزشکى البرز عوارض بیماری کووید ۱۹ در جوانان و افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۴۳
به گزارش جام جم آنلاین البرز، مهرداد بابايى، سخنگوى دانشگاه علوم پزشكى البرز گفت: در موج های قبلی کرونا در البرز سنین پایین نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را مبتلا نمی شدند اما اکنون عوارض بیماری در جوانان و افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر شده است ضمن آنکه سن بیشتر فوتی ها بالای ۶۰ سال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: متاسفانه محدودیت های کرونایی مانند موج های قبلی در استان رعایت نمی شود و هنوز وضعیت رضایت بخش نیست .

بابايى با اشاره به این که مردم باید در این شرایط دشوار کرونایی دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند ، گفت : برخی مراکز فروش مواد غذایی و طبخ میز های سرو غذا را درفضای باز قرار می دهند که اگر مردم استقبال نکنند این مراکز نیز به فعالیت غیر قانونی خود در این محدودیت ها ادامه نخواهند داد.

او با اشاره به اين كه در البرز استفاده از ماسک بیشتر از برخی استان ها رعایت می شود، افزود: برای قطع زنجیره کرونا استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی وامثال آن باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکنون در حمل و نقل عمومی و ادارات استان دستورالعمل هاى بهداشتى رعایت می شود اما مانندقبل نیست و هنوز برخی از مردم سهل انگاری می کنند.

بابایی افزود: ویروس جهش یافته تنها با استفاده از ماسک کنترل نمی شود ، بلکه بايد رعایت فاصله اجتماعی و درخانه ماندن اولویت مردم باشد ضمن آن که از شستن دست ها نیز هنگام ورود به منزل غفلت نشود.

او گفت: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته رفت وآمدهای خانوادگی و فامیلی باید متوقف شود چرا که ممکن است یک فرد ناقل تمام اهل فامیل را مبتلا کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها