سخنگوی کاخ سفید گفته است که مذاکرات غیرمستقیم ایالات متحده و ایران با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ امروز پنجشنبه در شهر وین از سرگرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۳۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت: آمریکا و ایران روز پنجشنبه مذاکرات غیرمستقیم با هدف احیای توافق هسته‌ای 2015 را در شهر وین از سر می گیرند.

بر اساس این گزارش، شک و تردیدهای زیادی درباره از سرگیری این مذاکرات وجود داشت، به خصوص پس از خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز در روز یکشنبه که تهران رسما رژیم صهیونیستی را عامل این خرابکاری معرفی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این حادثه اعلام کرده است که غنی سازی 60 درصدی اورانیوم را آغاز کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: ما هیچ گمانه زنی بیشتری درباره علت یا عامل اصلی حملات اخیر (به تاسیسات هسته‌ای نطنز) نداریم. مذاکرات دیپلماتیک فردا در وین از سرگرفته خواهد شد، هر چند این مذاکرات غیرمستقیم خواهد بود. می دانیم این یک روند طولانی خواهد بود ولی قطعا آن را یک نشانه مثبت ارزیابی می کنیم.

جن ساکی اظهار داشت: درک ما این است که آنها (ایرانی‌ها) قصد دارند فردا در مذاکرات شرکت کنند. ما نیز نسبت به اینکه این روند چقدر طولانی خواهد بود، آگاهی داریم. این روند از طریق مذاکرات غیرمستقیم اتفاق می افتد ولی ما هنوز احساس می کنیم این یک قدم رو به جلو است.

هفته گذشته مذاکرات ایران و طرف های حاضر در برجام برگزار شد و دو طرف این مذاکرات را سازنده ارزیابی کردند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: راب مالی فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران روز پنجشنبه برای مذاکرات در وین خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها