کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) برای فروش حق پخش تلویزیونی رقابت‌های رسمی‌اش ۲۷ میلیون دلار می‌خواهد.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عربستان تنها کشوری است که بازی‌های داخلی نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا را از طریق یک برنامه خاص پخش می‌کند و این موضوع شامل بازی‌های خارج از خانه نمی‌شود. AFC از یک سال و نیم قبل مذاکره برای فروش حق پخش تورنمنت‌های خود را آغاز کرده و تاکنون توافقی حاصل نشده است.
 
ماه گذشته نیز نشستی میان اتحادیه پخش کنندگان کشورهای عربی و AFC در مورد روند حقوقی این پرونده برگزار شد که در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ درخواستی خود را برای فروش حق پخش تورنمنت‌ها از جمله لیگ قهرمانان تا 27 میلیون دلار کاهش داد. در مجموع این رقم برای یک دوره 4 ساله 108 میلیون دلار خواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ اتحادیه صداوسیمای کشورهای عربی نیز خواهان تسریع در مذاکره با کشورهای علاقه‌مند به خرید حق پخش تورنمنت‌های آسیایی شد که تاکنون نتیجه‌ای به دست نیامد. برخی کشورها پیشنهاد دادند تا عربستان و امارات به صورت دوجانبه اقدام به خرید حق پخش تلویزیونی از  AFC کنند و سپس آن را به کشورهای خواهان بفروشند. این پیشنهاد با استقبال کافی مواجه نشد و اتحادیه پخش کنندگان کشورهای عربی هم هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.
 
از سویی کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر به کاهش قیمت دوباره حق پخش تلویزیونی نیست. برخی کشورها هم معتقدند ارزش واقعی این حق پخش 27 میلیون دلار نیست و ایده خرید فقط حق پخش لیگ قهرمانان را مطرح کرده‌اند. در هر صورت شروع مرحله جدید مذاکره شاید منجر به اخلال در رسیدن به توافق نهایی شود و تماشاگران قربانی خواهند شد، زیرا آنها منتظر تماشای بازی تیم‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها