مدیرکل انتقال خون مازندران با گرامیداشت فرارسیدن ماه رمضان از هم استانی ها خواست تا اهدای خون را در ماه ضیافت الهی فراموش نکنند.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران؛ ذوالفقار تقوی نسب  با بیان اینکه مراکز اهدای خون استان در ماه مبارک رمضان فعال است گفت: با توجه به اینکه اهدای خون همه ساله در ماه رمضان کاهش می‌یابد از مردم استان درخواست داریم تا در این ماه پرفضیلت اهدای خون را فراموش نکنند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا و استمرار قانون منع تردد و عبور و مرور شبانه، پیش بینی می‌شود انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون مواجه شود.

 

تقوی اظهار داشت: طی مکاتباتی که با ستاد مبارزه باکرونا و پلیس راهور استان صورت گرفت؛ هماهنگی‌های لازم برای حضور اهداکنندگان خون در ساعت منع تردد بعد از افطار انجام شده است.

 

وی افزود: اهداکنندگان خون در سراسر استان می‌توانند تا ساعات نیمه شب به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام پلاک خودروهای شأن جریمه شکستن قانون منع تردد شامل حالشان نشود. دکتر تقوی ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان فرم مشخصات اهداکنندکان خون پلاک خودرو تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهداکننده را به فرماندهی پلیس راهور استان اعلام و چنانچه جریمه ای توسط دوربین‌های مستقر در معابر پلیس راهور ثبت شده باشد حذف می‌شود.

 

مدیرکل انتقال خون استان به فعالیت مراکز اهدای خون در استان در طول ماه مبارک اشاره کرد و افزود: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های ساری، بابل و آمل صبح‌ها ۸ الی ۱۳ و شب بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا بامداد و مرکز امام رضا (ع) بهشهر و مرکز حضرت قائم قائم شهر نیز هر شب ساعت ۲۱ الی ۲۴ فعال است.

 

وی همچنین اضافه کرد: مرکز انتقال خون تنکابن همه روزه به جز جمعه ۸ الی ۱۹ و مرکز اهدای خون رامسر و چالوس نیز در شیفت صبح برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال هستند. دکتر تقوی با اشاره به اینکه مراکز اهدای خون در شهرستان نور و رامسر طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفت: مرکز اهدای خون گلوگاه چهارشنبه هر هفته بعد از افطار ساعت ۲۱ الی ۲۳:۳۰ و پایگاه جویبار نیز دوشنبه و چهارشنبه در همین ساعت میزبان داوطلبان اهداکننده خون است.

 

مدیر کل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه کلیه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون سراسر استان رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در پروسه اهدای خون نیز کاملاً استریل و یکبار مصرف هستند، از مردم استان تقاضا کرد: اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند و همانند گذشته با مراجعه به مراکز اهدای خون استان از بیماران حمایت کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها