نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه آمارهای اشتباه از سوی وزارت راه و شهرسازی موجب تخصیص بودجه کم به حوزه راه لرستانشده است.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از  خانه ملت، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل آمار اشتباه از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون تلفیق، رقم ۱۹۰۰ کیلومتر جاده شوسه به ۷۰۰ کیلومتر کاهش یافته بود، به همین دلیل ۱۳۲ میلیارد تومان به آسفالت جاده‌ها و راه‌های شوسه استان لرستان اختصاص داده شده در حالی که باید ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گرفتند.

« یحیی ابراهیمی» افزود: بر اساس عادت و برنامه‌های کاری که در حوزه انتخابیه دنبال می‌کنیم بحث بازدیدهای میدانی و پروژه‌های موجود در دو شهرستان سلسله و دلفان است.

وی گفت: در سفر گذشته پیگیر این موضوع بودیم که در بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه مدارس به صورت کانکس بودند که خوشبختانه با کمک یک خیر توانستیم مشکل دو مدرسه کانکسی را حل کنیم و اوایل این هفته زمین را تحویل گرفتند و هفته آینده ساخت این مدارس کلنگ‌زنی خواهد شد که امیدواریم تا مهرماه سال جاری این مدارس افتتاح شود.

وی ادامه داد: بحث آب‌رسانی مسیر بسطام یکی دیگر از اقدامات موثر بود که با یاری خیرین و همکاری شرکت آب و فاضلاب مشکل آب ۷ روستا حل شد.

ابراهیمی افزود: پروسه تامین اعتبار و خرید تجهیزات پزشکی در دو شهرستان با اختصاص اعتبار ۲ میلیاردی توسط وزیر محترم بهداشت تا حدودی حل شد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات چند منطقه این بود که سالیان سال با مشکل نبود پل و راه ارتباطی مواجه بودند که با اندک مشکلی، ارتباط این مناطق با سایر نقاط قطع می‌شد ولی با یک حرکت جهادی قبل از عید، طی ۲۱ روز کاری توانستیم ساخت پل در منطقه تولح را به سرانجام برسانیم.

 نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بازدیدهای میدانی از شهرستان الشتر، روستاهای بید‌خطا و چشم شاه گلی مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت را داشتند که با پیگیری‌های لازم با نصب ۲ دستگاه bts این مشکل نیز رفع گردد.

وی تشریح کرد: این هفته پیگیر مشکلات استان بودیم از جمله اینکه یک سری مصوبات و اعتبارات برای محرومیت‌زدایی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب گردیده بود که این نشان می‌دهد در حق این استان بزرگ‌ترین ظلم اتفاق افتاده است بدین صورت که این تخصیص اعتبار بر اساس میزان جاده‌ خاکی و شوسه انجام می‌شود ولی به دلیل ارائه آمار اشتباه از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون تلفیق، رقم ۱۹۰۰ کیلومتر جاده شوسه به ۷۰۰ کیلومتر کاهش یافته بود که حدوداً ۱۲۰۰ کیلومتر نادیده گرفته شده است. به دلیل آمار اشتباه، ۱۳۲ میلیارد تومان به آسفالت جاده‌ها و راه‌های شوسه استان لرستان اختصاص داده شده در حالی که باید ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گرفتند.

  نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: طی مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتم سعی میکنم این اشتباه و ظلم در حق مردم لرستان را رفع کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها