لزوم اصلاح مسیر رودخانه‌ها
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

لزوم اصلاح مسیر رودخانه‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: مهمترین چالش منابع آبی استان عدم مدیریت صحیح منابع عنوان است که دراین راستا سند سازگاری با کم آبی استان در سال ۹۹ با همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط تدوین شد و به تایید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور رسید.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۱۲

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد؛ محمد مهدی جوادیان زاده در دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد با بیان اینکه این شهرستان از نقاط کم بارش استان یزد به شمار می‌رود اظهارداشت: شرکت آب منطقه ای یزد از سال گذشته برنامه ای را در قالب رویداد آبی آغاز کرد تا با اجرای آن تعامل بیشتری در جهت مدیریت منابع آب با بهره برداران صورت گیرد.

 

افزود: وی ببا بیان اینکه به دلیل برداشت های نادرست روز به روز شاهد افزایش وخامت اوضاع منابع آب هستیم افزود: اجرای سند سازگاری با کم آبی اولویت شرکت آب منطقه ای در سال جاری است تا با اجرای این سند مانع تشدید بحران آب شویم  .

جوادیان زاده با اشاره به اینکه اولویت شرکت آب منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰ اجرای این سند است گفت: پایداری استان‌های خشک از جمله یزد، مهمترین چشم‌انداز در این سند است، به این گونه که پایداری منابع آبی استان در کنار حفظ مشاغل و معیشت مردم از جمله کشاورزی تضمین شود.

مدیرعامل شرکت شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: باید اضافه برداشت ها و برداشت های غیرقانونی در بخش‌های مختلف محدود شود تا اجرای این سند کسری سفره ها را جبران کند.

 

جوادیان زاده با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی گفت: مدیریت در مناطق کویری یعنی استفاده نکردن از آب که این موضوع باعث نارضایتی افراد می شود و سازگار با کم آبی یعنی هزینه کنی، از منافع خود بگذری، تا با بی آبی سازگار شوی.

 

وی با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به این شرایط نیازمند جریان گفت و گویی است تا نگاه به این موضوع یک طرفه نباشد، خاطرنشان کرد: به همین منظور شرکت آب منطقه ای یزد برنامه رویداد آبی را برگزار نمود تا با اجرای آن هر ما به مشکلات یک شهرستان رسیدگی کند.

در مدیریت آب، نمی توان جامعه را فدای منافع فردی کرد

امام جمعه بهاباد هم دراین نشست گفت: در مدیریت منابع ارزشمندی همچون آب، نمی توان جامعه را فدای منافع فردی کرد زیرا بحث حیات و زندگی مردم در میان است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: بشرازذات زندگی خود بی‌خبر است زیرا خداوند ما را بگونه ای خلق کرده تا به صورت جمعی و اجتماعی زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه افراد به همه چیز به صورت فردی نگاه می کنند، افزود :همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی از جمله بی‌آبی شده و هر کس به فکر خودش است و به دیگران و آیندگان توجهی ندارد.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد:باید این ناآگاهی ها از بین برود تا انرژی حافظان آب به جای اینکه صرف جلوگیری از برداشت ها شود، در زمینه برنامه ریزی برای مدیریت منابع آبی مصرف شود.

newsQrCode
برچسب ها: بهاباد کم ابی یزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها