نحوه دریافت صدور شناسنامه برای نوزاد

چه کسانی می‌توانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند؟

ثبت ۴۴۰۰ ازدواج در ایلام در سال گذشته/زنگ هشدار طلاق به صدا در آمد

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام گفت: در طول سال ۹۹ در مجموع چهار هزار و ۴۷۸ واقعه ازدواج و تعداد ۸۹۲ مورد طلاق در استان ایلام ثبت شده است
کد خبر: ۱۳۰۹۸۶۳
گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ سیدمحمدعلی تقوی با بیان اینکه طی سال گذشته در استان ایلام نسبت ثبت پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است، گفت: میانگین سن ازدواج در استان و در سال ۹۹ برای زوج ۳۱ سال و زوجه ۲۶ سال بوده و میانگین سن طلاق هم برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت گردیده است.
 
افزایش طلاق 
 
مدیرکل ثبت احوال ایلام  افزود: هر چند در استان ایلام طی سال گذشته ازدواج‌ها ۹.۵ درصد افزایش داشته ولی متاسفانه با افزایش ۹.۴ درصدی طلاق در استان مواجه بوده‌ایم.
وی افزود: اسم‌های اول انتخابی والدین برای فرزندان متولد شده تقریباً در زمره اسامی مذهبی بوده که به ترتیب امیرعلی، حسین، آراد، امیرحسین و علی بوده و فراوانی پنج نام اول دختران در استان به ترتیب رستا، آوا، فاطیما، آوین و زهرا بوده است.

9 درصد کاهش ولادت

وی ادامه داد: در سال ۹۹ ولادت‌های ثبت شده استان حدود ۹ درصد کاهش داشته است وتعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۲ درصد مربوط به نوزادان پسر و ۴۸ درصد نیز نوزاد دختر بوده است.
تقوی افزود: همچنین از تعداد کل فوت‌های ثبت شده در استان سال گذشته حدود ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام تاکید کرد: ۹۹.۷۶ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۹.۲۱ درصد فوتی‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روز پس از فوت در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

هر شبانه روز 21 نوزاد

تقوی اضافه کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۱ نوزاد در استان متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام ادامه داد: در سال ۹۹ در مجموع بیش از ۳۲ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده و مراحل تکمیل ثبت نام حدود ۲۷ هزار نفر افراد بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند به پایان رسیده است.

وی گفت: امیدواریم ثبت نام افراد باقیمانده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و کارت تمامی کسانی که ثبت نام کرده‌اند در سال جاری صادر و تحول داده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها