مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان دستگیر شده اند.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در نشستی با اصحاب رسانه در آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار داشت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان دستگیر شده اند.

اجازه فعالیت مدیر دو تابعیتی را نمی دهیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در استان آذربایجان شرقی مدیر دو تابعیتی داریم یا نه، اظهار داشت: اجازه نمی دهیم مدیر دو تابعیتی در استان سمت بگیرد و اخیرا یکی از مشاوران یکی از مدیران دو تابعیتی بود که برکنار شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی تصریح کرد: اجازه فعالیت مدیر دوتابعیتی در استان را نمی دهیم.

دستگیر جاسوس اسرائیلی در آذربایجان شرقی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در رابطه با جاسوسان گفت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان دستگیر شده اند.

وی حضور نیروهای تکفیری در استان را تکذیب کرد.

ضربه به باند کلاهبرداری سازمان یافته بانکی از طریق خرید و فروش چک بلامحل در آذربایجان شرقی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 19نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان یافته تهیه چک های بانکی و جعل اسناد در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، 19 نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان یافته تهیه چک های بانکی و جعل اسناد در استان مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و با همکاری دستگاه قضایی دستگیر شدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: برابر بررسی های انجام شده و مدارک موجود در پرونده، متهمان اقدام به کلاهبرداری، جعل اسناد، تهیه و خرید و فروش چک های بانکی بلامحل نموده اند و تاکنون بیش از 50 هزار فقره چک به ارزش 18 هزار میلیارد ریال از باند مذکور کشف شد.

وی اضافه کرد: این باند با خرید معتادان و افراد بی بضاعت به نام آنان از بانک‌ها چک گرفته و چک ها را در بازار خرید و فروش می کردند.

دستگیری متخلفان ارزی به ارزش 50 هزار میلیارد ریال

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در ادامه برخورد با تخلفات ارزی، از شناسایی و دستگیری دو نفر از صرافان به دلیل فعالیت‌های غیرمجاز ارزی به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: برآورد ارزش تخلفات بررسی شده تنها از این دو نفر، تاکنون بالغ بر ۵0 هزار میلیارد ریال بوده است.

متلاشی شدن شبکه متخلفان وام قرض الحسنه با 428 پرونده

وی در بخش دیگری از سخنان خود از متلاشی شدن شبکه متخلفان صدور وام قرض الحسنه در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این زمینه 428 پرونده به ارزش 10 میلیارد تومان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شدند.

کشف 9 هزار دستگاه ماینر و جلوگیری از تضییع روزانه 250 میلیون تومان برق مصرفی از بیت المال

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی از کشف 9 هزار دستگاه ماینر در استان آذربایجان شرقی در یک سال گذشته با تشکیل جلسات متعدد پایش و اقدام با حضور دستگاه های ذیربط خصوصا استانداری و با همکاری ناجا خبر داد و گفت: با کشف این تعداد دستگاه ماینر، روزانه 250 میلیون تومان از تضییع برق مصرفی جلوگیری شده است.

گرفتن مالیات 246 میلیارد تومانی از دانه درشت ها

وی افزود: طی دو سال اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) در این استان از 246 میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط دانه درشت‌ها در قالب اقدامات نرم جلوگیری کردند.

نیاز امروز کشور سلامت اقتصادی است

وی با بیان اینکه نیاز امروز کشور سلامت اقتصادی است، گفت: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی همچون؛ قاچاق کالا، رانت‌خواری، فرار مالیاتی و احتکار کالا ایستاده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام متعلق به همه مردم و برای همه مردم است؛ از جمله وزارت اطلاعات متعلق به مردم است و برای آنها و در خدمت مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها