معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

۱۱۲ هزار زنجانی در طرح شهید سلیمانی غربال‌گری شدند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار با جمعیت ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی در استان زنجان قرار گرفتند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار با جمعیت ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی در استان زنجان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۳۲
به گزارش جام جم زنجان، سرهنگ عباس بابایی  با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور با هدف کنترل اپیدمی کرونا از آبان ماه ۹۹ آغاز شده است، اظهار کرد: هدف اولیه اجرای این طرح کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر، کاهش ۵۰ درصدی آمار بستری شدگان و پوشش ۹۰ درصدی در طرح حمایتی است.

وی با یادآوری این مطلب که با اجرای طرح به شکل تکمیلی از ابتدای آذر ماه میزان مرگ و میرها و بستری‌ها در حدود ۸۰ درصد کاهش یافته و ۲۵ میلیون نفر نیز در سراسر کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: اجرای این طرح از اقدامات بسیار ارزشمندی بود که توسط بسیجیان به اجرا درآمد تا کمک حال کادر درمان و وزرات بهداشت باشد.

این مسئول با بیان اینکه حضور مقتدرانه بسیجیان و کمک به کادر درمان در طرح شهید سلیمانی از راهکارهایی بود که توانست قسمت عمده‌ای از مشکلات را حل و سنیگنی بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها را کاهش دهد، اضافه کرد: برخی پیش‌بینی کرده بودند که میزان مرگ و میرها به بالای یک هزار نفر برسد، اما به لطف خداوند متعال و اجرای این طرح مرگ و میر به پایین‌تر از ۱۰۰ نفر رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان، یادآور شد: استان زنجان نیز همگام با کشور طرح شهید سلیمانی را آغاز کرد و جمعیت ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار را با ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ پایگاه سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان راه‌اندازی شده و ۱۰۳ پزشک، ۴۵۳ پرستار، ۷۵۸ بهورز و یک هزار و ۴۵۵ نفر بسیج در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به کار گرفته شد، افزود: با این حال تیم‌های مراقبتی از تیم‌های رصد و شناسایی اولیه شامل ۵۷۰ تیم، تیم‌های مراقبتی شامل یک نفر پزشک و چهار نفر پرستار که شامل ۱۰۳ تیم است و ۲۶۸ تیم نظارتی نیز در استان فعال است.

این‌ مسئول با بیان اینکه تاکنون کل تست‌های گرفته شده در طرح شهید سلیمانی ۱۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد است، تاکید کرد: با رهگیری در قالب تیم‌های مراقبت، افراد با تست مثبت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و در صورت امکان در قرنطینه خانگی می‌مانند و یا در صورت نیاز به مرکز نقاهتگاه هتل سپهر ارجاع و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

بابایی با تاکید بر این‌ مطلب که از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۲ هزار و ۱۲۳ نفر به مراکز اقامتی قرنطینه‌ای معرفی شده‌اند، ادامه داد: با این وجود ۱۲ هزار و ۳۰۰ خدمات حمایتی و بهداشتی انجام گرفته و خدمات حمایتی معیشتی نیز ۱۹ هزار و ۱۵۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح یک هزار و ۱۹۶ نفر به بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: افراد معرفی شده به قرنطینه خانگی ۸ هزار و ۹۱ نفر بوده است، با این حال در کنار این اقدام افراد سالمندی که در طرح قرار گرفتند یک هزار و ۳۷۹ نفر بودند که دارای بیماری زمینه‌ای نیز بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با بیان اینکه در تیم‌های نظارتی نیز اقدامات متعددی انجام گرفته که از جمله آن نظارت بر اماکن مختلف و کشف احتکار بود که در زمینه‌های مختلف احتکار مواد بهداشتی، ماسک، ضدعفونی‌کننده کشف و محتکران به مراجع قضایی تحویل داده شدند، بیان کرد: ۹۷۰ پایگاه فعال بسیج در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند و تاکنون ۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر از بسیجیان در طرح به‌کارگیری شدند بسیجیان از همان روزهای شیوع ویروس کرونا در صحنه حضور داشتند و ۴ هزار و ۶۲۹ گروه فعال با ۶۵ هزار نفر بحث گندزدایی معابر را بر عهده داشتند.

بابایی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن بسیجیان مشکل تولید ماسک حل شد، بیان کرد: ۱۰۹ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج راه‌اندازی شد و ماسک با حجم بالایی به تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ عدد تولید و عرضه شد، در قالب کمک‌های مومنانه نیز ۱۲۸ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد و ۲۹۶ هزار و ۶۹۸ بسته از ابتدای اسفند تاکنون تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی با تاکید بر این‌ مطلب که بسیج نشان داد که همواره در کنار مردم است و در همه پستی‌ها و بلندی‌ها و در شرایط سخت همانند سیل، زلزله، کرونا پایدار و ثابت‌قدم ایستاده و در طرح شهید سلیمانی نیز بدون هیچ چشم داشتی یاری رسان کادر درمان شد، افزود: در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی نیز با توجه به اینکه ویروس جهش‌یافته انگلیسی در سراسر کشور حضور دارد و در استان زنجان نیز وجود دارد. با توجه به ورود به سال جدید و خرید و فروش و حضور پررنگ مردم جهت خرید، امکان ابتلا به ویروس کرونا بالا بود؛ به همین دلیل بسیج مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را در دو بازه دو هفته‌ای ارائه داده و پیش‌بینی این است که در مکمل طرح اول تمام اقشار ۲۰ گانه بسیج پای کار می‌آید.

این ‌مسئول با یادآوری اینکه در مرحله دوم طرح تعداد غربال‌گری بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: تست‌های پی‌سی‌آر و تست‌های سریع انجام می‌گیرد تا بیماران مثبت شناسایی شده جهت گذراندن دوره نقاهت به نقاهت‌گاه‌ها ارجاع داده شوند، اما باید ذکر کرد در کنار این طرح بسته‌های معیشتی نیز توزیع خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها