پیشنهادهای جام‌جم از میان آثار متعدد سینمایی که در عید روی آنتن تلویزیون می‌روند

سینما با سیمای نوروزی

شبکه‌های مختلف سیما در نوروز تدارک پخش فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی با گونه‌های مختلف پویانمایی، اکشن، خانوادگی و... را دیده‌اند. اغلب آثاری که روی آنتن می‌روند از فیلم‌های جدید امسال و سال‌های اخیر هستند و میان آنها فیلم‌های نوستالژیک هم دیده می‌شود. جام‌جم از میانشان پیشنهادهایی برای شما دارد.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۷۴
 
سینما با سیمای نوروزیشبکه یک سیما از ۳۰ اسفند تا جمعه ۱۳فروردین هر روز ساعت ۱۱فیلم سینمایی پخش می‌کند و ۲۹اسفند هم طبق روال جمعه‌ها ساعت۱۶ فیلمی را روی آنتن می‌فرستد. راز اسپنسر، امپراتور، بیست و چهارم، رد خون۲، نجات فلورا، دو مرد، خروج، عفو عادلانه، شکارچی و... جزو این آثار هستند.

«دادگاه شیکاگو» برگزار می‌شود
فیلم سینمایی دادگاه شیکاگو۷ محصول سال ۲۰۲۰ آمریکا به کارگردانی آرون سورکین است که جمعه ۲۹اسفند ۹۹ ساعت۱۶ از شبکه یک پخش می‌شود.
قصه: این فیلم روایتگر داستان واقعی گروه شیکاگو۷ است؛ گروهی متشکل از هفت متهم به توطئه، شورش و سایر اتهامات مربوط به تظاهرات‌های ضدجنگ ویتنام و پادفرهنگ دهه ۱۹۶۰ که در شهر شیکاگو رخ داد.
بازیگران: ساشا بارون کوهن، جرمی استرانگ، ادی ردمین، جان کارول لینچ، الکس شارپ، دانیل فلاهرتی و...

ماجراهای هنگ «بیست و چهارم»
این دارم تاریخی محصول ۲۰۲۰ آمریکا به کارگردانی کیون ویلموت شنبه ۵ فروردین ساعت۱۱ روی آنتن می‌رود.
قصه: در سال ۱۹۱۷ میلادی، سربازان سیاهپوستی که دوره خدمت خود را در هنگ بیست و چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا سپری می‌کردند و...
بازیگران: تری بایرز، آجا نومی کینگ، بشیر صلاح‌الدین و...

سینما با سیمای نوروزیشبکه دوی سیما در ایام نوروز فیلم‌های سینمایی جدید ایرانی و خارجی را با عنوان «سینما نو» هر روز ساعت ۱۷روانه آنتن می‌کند. پخش فیلم‌های سینمایی از ۲۶اسفندماه شروع و تا ۱۳فروردین ادامه دارد. در «سینما نو» فیلم‌های خارجی چون زیبای سیاه، آیینه روزها، مسابقه بزرگ آلاسکا، سونیک، کفش‌های آهنی، ماموریت مریخ، سکوت طبیعی، تولد چینتو، پدربزرگ‌ها و... پخش می‌شود که غالب آنها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ساخته شده‌اند. در کنارشان سه فیلم ایرانی «فرزندخوانده»، «منطقه پرواز ممنوع» و «رویای سینما» هم در نظر گرفته شده است.

بشارت امید با «پنگوئن بلوم»
فیلم سینمایی «پنگوئن بلوم» به کارگردانی جلندین لیوین محصول ۲۰۲۱ یکی از آثار خارجی جدیدی است که جمعه ۶فروردین ساعت ۱۷ پخش می‌شود.
قصه: سامانتا بلوم همراه همسرش کامرون و سه فرزندشان برای یک سفر تفریحی به مقصد تایلند، خانه خود در استرالیا را ترک می‌کنند. طی همین دوران جذاب و لذت‌بخش، افتادن سامانتا از ارتفاع باعث می‌شود مهره‌هایش از دو نقطه آسیب ببیند. او که در گذشته زن پر جنب‌وجوش، موج‌سوار و ماجراجویی بود، بعد از فلج شدن از ناحیه سینه به پایین، دیگر خودش را نمی‌شناسد و ماه‌های زیادی را با افسردگی پشت سر می‌گذارد. یک سال بعد از این حادثه، فرزندان خانواده یک بچه کلاغ آسیب‌دیده را که پیدا کرده بودند، به خانه می‌آورند. سامانتا با احتیاط با این پرنده سفید و مشکی که بچه‌ها نام پنگوئن را برایش انتخاب کرده‌اند، ارتباط برقرار می‌کند و...
بازیگران: ائومی واتس، اندرو لینکلن، گریفین موری جانستون، فلیکس کامرون، ایب کلیفورد، جکی ویور، ریچل هاوس، لینا والزمن و لیزا هنسلی.

«ایوان شگفت‌انگیز» در قفس
این فیلم محصول ۲۰۲۰ آمریکا به تهیه‌کنندگی آنجلینا جولی و کارگردانی تئا شاروک است که چهارشنبه ۴ فروردین ساعت ۱۷ پخش می‌شود.
قصه: فیلم داستان یک گوریل به‌نام ایوان را روایت می‌کند که در یک مرکز خرید بزرگ در قفس زندگی می‌کند. زندگی ایوان پس از آشنا شدن با یک فیل به‌نام راب کاملا تغییر می‌کند و در این فروشگاه یک‌سگ ولگرد به‌نام باب هم حضور دارد. ایوان به کمک راب خاطرات پیش از حضور در این فروشگاه و قفس را به یاد می‌آورد و او هم به راب کمک می‌کند تا قطعه‌های گذشته‌اش را کنار هم قرار دهد تا طرحی برای فرار از این قفس و فروشگاه پیدا کنند.
 
سینما با سیمای نوروزی«فیلم خانه» به همت تامین برنامه شبکه چهار از ۲۸ اسفند، به مدت ۱۶شب ساعت
۲۰ و ۳۰دقیقه با پخش یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان را روی آنتن می‌برد. مرد ایرلندی، بایگانی، تنت، هوانوردان، استیو جابز، بروکلین بی‌مادر، کلاشینکف، خائن، سوءتفاهم، پیمان فرار، شاهکار هنری من، چاقوکشی، تسلا، پست، بیگانه - میثاق و منک از جمله این فیلم‌ها هستند.

تجربه دلهره و تخیل با «تنت»
«تنت» یکی از فیلم‌های نوروزی این شبکه است که ۳ فروردین ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه پخش می‌شود. این فیلم محصول ۲۰۲۰ انگلستان - آمریکا به کارگردانی کریستوفر نولان است.
قصه: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌است.
بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کلیمانس پوزی، مایکل کین، آرون تایلر جانسون، کنت برانا و دیمپل کاپادیا.

زندگینامه «تسلا»
این فیلم محصول ۲۰۲۰ آمریکا به کارگردانی مایکل المیریداست که سه‌شنبه ۱۰فروردین ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه روی آنتن می‌رود.
قصه: این فیلم نگاهی به زندگی مخترع معروف نیکولا تسلا و روابط او با توماس ادیسون و انی، دختر جی پی مورگان و همچنین موفقیت‌های او در زمینه انتقال انرژی برق می‌اندازد.
بازیگران: ایثن هاک، ایو هیوسن، ابن ماس بچراک، حیم گافیگان وکایل مک‌لاکلن.

 کلانتر درپی «جزئیات کوچک»
یکی دیگر از فیلم‌های نوروز شبکه چهار، درام هیجانی «جزئیات کوچک» به کارگردانی جان لی هنکوک محصول ۲۰۲۱ آمریکاست که سه‌شنبه ۱۰فروردین پخش می‌شود.
قصه: درباره یک معاون کلانتر به نام دیک در حومه شهرستان کرن در کالیفرنیاست که با یک کارآگاه لس‌آنجلسی به‌نام باکستر همکاری می‌کند. این دو برای حل پرونده‌ای که مربوط به یک قاتل زنجیره‌ای است باهم همکاری می‌کنند.
بازیگران: دنزل واشنگتن، رامی ملک، چاردلتو و...
 
سینما با سیمای نوروزیتامین برنامه شبکه پنج سیما برای نوروز ۱۴۰۰، پخش آثار سینمای ایران و جهان را تدارک دیده است. این شبکه از روز اول فروردین تا ۱۳فروردین ۱۴۰۰ هر روز در دو نوبت انیمیشن و آثار سینمای ایران و جهان را به ترتیب ساعت ۱۰ و ۱۳ و ۳۰دقیقه پخش می‌کند. شکلاتی، صحرا، جانان، انتقام، پنج دوست و دره دایناسورها، راز میلتون، سرتو بدزد رفیق، جومانجی، روز پدر، کما، نسترن‌های وحشی، مشت آخر و... از جمله این آثار هستند.

شگفتی‌های «نورم خرس شمالی»
یکشنبه اول فروردین انیمیشن «نورم خرس شمالی» به کارگردانی آنتونی بل، محصول ۲۰۲۰ آمریکا و هند ساعت ۱۰ صبح از این شبکه پخش می‌شود.
قصه: این انیمیشن درمورد یک خرس قطبی به اسم نورم و کارهای خارق‌العاده‌ای است که انجام می‌دهد. او می‌خواهد قطب را از خرابکاری آدم‌ها نجات بدهد. نورم یک خرس بزرگ، باهوش، خوش قلب است که دلش نمی‌آید شکار کند. این باعث شده همه سرزنش‌اش کنند، ولی نورم یک استعداد عجیب دارد و آن فهمیدن زبان آدم‌هاست.
 
سینما با سیمای نوروزیشبکه نمایش برای عید نوروز ۱۴۰۰ در شش باکس اصلی ساعت۱۱ فیلم‌های خانوادگی، ساعت۱۳ فیلم‌های سینمای ایرانی، ساعت ۱۹ فیلم‌های کمدی ایران و جهان، ساعت۲۱ فیلم‌های جذاب، ساعت۲۳ فیلم‌های جدید خود و در ساعت یک بامداد فیلم‌های منتخب نوروزی سایر شبکه‌های سیما را در جدول پخش خود قرار داده است. همه این فیلم‌های سینمایی از ۳۰اسفند روی آنتن این شبکه می‌روند، فقط پخش باکس ۱۳از ۲۸اسفند شروع می‌شود. کتاب جنگل، سرخ‌پوست، خوب بد جلف، خانه دوست کجاست؟، میان ستاره‌ای، غلامرضا تختی، هر چه پیش آید، سارا کوچولو، دزدان مقبره، عشق و هیولاها،‌ بازگشت دینا،‌ گلوله گمشده و... از جمله این آثار هستند.

سینما با سیمای نوروزیشبکه نهال و پویا در این ایام فیلم‌های سینمایی برای بچه‌ها روی آنتن می‌فرستد. آوای جنگل، جوجه‌تیغی‌ها، آلفا و امگا، اختانوردان و غارهای زیردریایی، سرزمین عجایب، بوبو قهرمان کوچک۲، افسانه کوتوله‌ها، لاته و سنگ آب حیاتی، بنیامین، منطقه پرواز ممنوع، وومبت مبارز، خرس قهرمان و اژدها سواران فیلم‌هایی هستند که در نوروز پخش می‌شود.

سینما با سیمای نوروزیفیلم‌های سینمایی جدید ایرانی و خارجی در ایام نوروز ۱۴۰۰ همراه با معرفی ابتدایی و تحلیل کوتاه انتهایی در قالب برنامه‌ای با عنوان «فیلمستون» روزانه از شبکه امید پخش خواهد شد.
بینندگان می‌توانند هر روز یک فیلم سینمایی را ساعت ۱۸ به مدت ۱۲۰دقیقه به تماشا بنشینند.
 
منبع: نوشین مجلسی - رسانه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها