یک مرد ساکن کالیفرنیا روز پنج‌شنبه از سوی دادگاه به بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم شد؛ او دو پسر خود را که مبتلا به اوتیسم بودند، با خودرو به نزدیک یک اسکله برده و سپس با هدف به دست آوردن پول بیمه عمرشان، هردوی آنها را در آب غرق کرده بود.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۲۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از یورونیوز، این مرد که علی المزایین نام دارد، ۴۵ ساله و شهروند مصر است. او برای اجرای این نقشه، ابتدا دو بیمه عمر گرانقیمت برای دو پسرش خرید. سپس برای ماه‌ها با کارگزاران بیمه تماس می‌گرفت تا دقیقا بداند چه زمانی می‌تواند پول کلان این بیمه‌های عمر را با کمترین تحقیق از سوی شرکت‌ها صاحب شود.

 

200 سال زندان در انتظار مردی که پسرانش را برای پول بیمه کشته بود

او در روز ارتکاب این جنایت یعنی ۹ آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، همسر سابق و دو پسر ۸ و ۱۳ ساله‌اش را که مبتلا به اوتیسم بودند با خودرو به اسکله‌ای در جنوب لس آنجلس برد و سپس همۀ آنها را با خودرو به اعماق آب فرستاد و خودش از پنجرۀ سمت راننده فرار کرد.

 

او پس از غرق کردن خانواده‌اش، بیش از ۲۶۰ هزار دلار از دو شرکت بیمه دریافت کرد. به گفتۀ مقامات، او بیشتر این پول را به مصر فرستاده است و مبلغ ۸۰ هزار دلار باقی مانده در حسابش در ایالات متحده نیز اکنون از سوی دولت ضبط شده است.

 

در این حادثه غم انگیز دو فرزندش جان باختند اما در نهایت همسر سابقش توسط یک ماهیگیر نجات یافت و خود را به ساحل رساند. به این ترتیب پرده از این جنایت برداشته شد و تحقیقات گسترده دربارۀ حادثه مرگ پسران آغاز گردید.

 

دادستان‌ها اعلام کردند که مدارک کافی برای متهم کردن او به قتل در اختیار ندارند؛ با این وجود قاضی او را به دلیل ارتکاب جرایمی همچون کلاهبرداری و پولشویی به حداکثر مجازات یعنی ۲۱۲ سال زندان محکوم کرد.

 

قاضی جان والتر همچنین «ماهیت شرورانه و ظالمانه این جنایت» را تقبیح کرد و گفت: «او یک دروغگوی ماهر است و چیزی بیش از یک قاتل حریص و وحشی نیست. او تنها از این موضوع پشیمان است که گرفتار شده است.»

 

علی المزایین صاحب پسر دیگری نیز بود که در روز قتل برادرانش به اردو رفته بود. پسر او در دادگاه اعلام کرد که دیگر او را پدر خود نمی‌داند و هیچ ارتباطی با او نخواهد داشت.

 

علی المزایین و همسرش در دوران دانشجویی در مصر با یکدیگر آشنا شده و سپس در سال ۲۰۰۰ میلادی با یک ویزای ۶ ماه به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند. آنها در سال ۲۰۰۹ میلادی تقاضای طلاق کردند و سپس در حالی که همچنان در یک خانه زندگی می‌کردند دست به ازدواج‌های ساختگی زدند تا بتوانند موقعیت خود را به عنوان مهاجر تثبیت کنند.

 

همسر سابقش می‌گوید که در تمام دوران زندگی مشترک، علی المزایین بسیار بدرفتار بوده و بارها او را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید به مرگ کرده است.

 

او همچنین در سال ۲۰۱۰ میلادی اعلام ورشکستگی کرده بود؛ اما به گفته دادستان‌ها با وجود داشتن مشکلات مالی بسیار، برای دو پسر خود بیمه‌های عمر گران قیمتی خریده بود؛ بیمه‌هایی که سالانه بالغ بر ۶۰ هزار دلار هزینه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها