فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: قاچاقچیان سوخت برای فرار از چنگال قانون، با پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکتهای آتش‌زا سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار حسین دهکی در تشریح جزئیات درگیری مرزبانان با قاچاقچیان سوخت در آبهای استان هرمزگان اظهار کرد: مرزبانان در حین پایش نوار مرزی و گشت‌زنی در حوزه استحفاظی در سواحل سیریک و در نزدیکی بندر کوهستک به چندین فروند شناور فعال در قاچاق سوخت که به صورت سازمان‌یافته از مرزهای آبی کشور خارج شده بودند، برخورد کردند.
 
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: قاچاقچیان که با مشاهده مأموران غافلگیر شده بودند برای فرار از چنگال قانون، با پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکتهای آتش‌زا سعی در آتش زدن شناور سازمانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند که مأموران مرزبانی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند.
 
وی با بیان اینکه قاچاقچیان با پرتاپ مستقیم راکتهای آتش‌زا به سمت مأموران قصد کشتن چند نفر از مرزبانان را داشتند، ادامه داد: در این درگیری مرزبانان برای متوقف کردن شناور قاچاقچیان به سمت سیستم رانشی شناور، تیراندازی کردند که اصابت گلوله به یک نفر از خدمه شناور قاچاقچیان، منجر به کشته شدن وی شد.
 
این مقام انتظامی با اشاره به انتشار مطالب و اخبار تحریک‌آمیز توسط رسانه‌های معاند در فضای مجازی، گفت: متأسفانه برخی از افراد ناآگاه تحت تأثیر همین مطالب به مقر مرزبانان هرمزگان در اسکله بندر کوهستک حمله‌ور شده و به تعدادی از شناورهای سازمانی و تجهیزات دریابانی و همچنین خودروهای مردم عادی و شرکت نفت آسیب وارد کرده و چند تن از مرزبانان  را به شدت مجروح کردند که درحال حاضر تحت درمان قرار دارند.
 
دهکی تصریح کرد: متأسفانه افراد غافل و ناآگاه با تحریک عوامل معاند به بخشهای مختلف اسکله و تجهیزات دولتی آسیب جدی رساندند. باتلاش مرزبانان درگیری در حوالی عصر به پایان رسیده و درحال حاضر آرامش در منطقه برقرار است.
 
وی با بیان اینکه برخی رسانه‌های معاند با سوخت‌بر معرفی کردن افراد قاچاقچی قصد مظلوم‌نمایی داشته و در قبال قاچاق میلیونها لیتر سوخت که سرمایه ملی است و دهن‌کجی این افراد به قانون و تعرض به مأموران مرزبانی سکوت مرگباری می‌کنند، یادآور شد: مرزبانان غیور استان هرمزگان به هیچ عنوان تحت تأثیر جوسازی‌های رسانه‌های معاند قرار نگرفته و همچنان که از سال گذشته تاکنون 9 شهید را در مبارزه با قاچاقچیان را تقدیم کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کردند، تا آخرین قطره خون در برابر مخلان نظم و امنیت جامعه و قاچاقچیان ایستاده و با هرگونه قاچاق بدون اغماض برخورد خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها