دارپا تصمیم دارد فناوری‌های مربوط به توسعه جت پک هایی با کاربردهای نظامی را بررسی کند که به سربازان امکان می‌دهد بدون استفاده از بالگرد وارد خاک دشمن شوند.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت دفاع آمریکا مشغول بررسی کاربردهای نظامی جت پک ها است.
 
در همین راستا سازمان دارپا در دوم مارس سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد افراد می‌توانند طرح «سیستم های حمل و نقل شخصی هوایی قابل حمل»(Portable Personal Air Mobility System) با کاربرد نظامی را ارائه کنند.
 
این سازمان از طریق دو برنامه فدرال، طرح خود را اعلام کرده که بودجه در اختیار کسب و کارهای کوچک نوآورانه در حوزه فناوری قرار می‌دهند.
 
در بیانیه دارپا به سیستم‌هایی اشاره شده که با استقرار در هوا برای نفوذ به خاک دشمن به کار می‌روند یا در زمین مستقر می‌شوند تا بدون استفاده از هواپیماهای عمود فرود موجود (مانند بالگردها) امکان تحرک بیشتری در جاده‌ها را فراهم کنند.
به عبارت دیگر در آینده سربازان با استفاده از جت پک وارد خاک دشمن می‌شوند.
 
البته دارپا فقط به دنبال طراحی جت پک نیست و آماده بررسی لباس‌های مجهز به بال و گلایدر نیز است. به طور کلی پنتاگون به دنبال روش‌های نوآورانه و جدیدی است که به فرد اجازه می‌دهد در هوا حرکت کند.
علاوه بر آن سیستم‌های مذکور باید به اندازه‌ای ساده باشند که هرکسی بتواند بدون تمرین از آنها استفاده کند.
 
در حال حاضر این سازمان بودجه‌ای ۲۲۵ هزار دلاری برای فاز تحقیقاتی در اختیار پیمانکاران خود قرار می‌دهد. طی این بازه قابلیت‌های عملیاتی طرح‌های اولیه پیشنهادی بررسی و تحلیل می‌شود.
 
اگر طرح تأیید و وارد مرحله دوم شود، فناوری مذکور برای انجام تست‌های زمینی یا هوایی توسعه می‌یابد تا عملکرد آن در واقعیت مورد بررسی قرار گیرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها