سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خبر داد؛

نجات پنج کوهنورد گرفتار در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات پنج نفر از کوهنوردان گرفتار در کولاک در ارتفاعات توچال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۱۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١۵ دقیقه روز جاری یک گروه پنج نفره از کوهنوردان که در ارتفاعات اطراف کوهپیمایی کرده بودند و در ارتفاعات شمالی تهران به علت کولاک شدید مسیر خود را گم کرده بودند با سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند.

وی ادامه داد: گروه نجات ویژه کوهستان که چند سالی است روزهای پایانی هفته در ایستگاه پنج توچال مستقر است متوجه شدند که این گروه پنج نفر در محدوده حد فاصل بین ایستگاه هفت و قله راه را گم کردند.

ملکی افزود: با تماس هایی که گرفته شد آتش نشانان توانستند این افراد را تا جان‌پناه راهنمایی کنند، خوشبختانه این افراد در جان‌پناه مستقر شدند و آتش نشانان نیز به محل رفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه کوهنوردان همگی مرد و ٢۵ تا حدود ٣۴ سال سن داشتند، اظهار کرد: آتش نشانان این افراد را که کمی دچار سرمازدگی و ضعف شده بودند، با احتیاط کامل تا ایستگاه شماره هفت راهنمایی کردند.

وی ادامه داد: به علت بوران شدید تله کابین حدفاصل ایستگاه پنج تا هفت غیر فعال شده بود که افراد به ارتفاعات نروند اما با تقاضای فرمانده آتش نشانی مجددا تلکابین راه اندازی شد و فقط همین پنج نفر با استفاده از امکانات به ایستگاه پنج و پس از آن به پایین تر منتقل شدند.

ملکی گفت: خواهشمان این است که کوهنوردان با تجهیزات کافی به کوهپیمایی بروند و خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند. همچنین مسئله مهم این است که شارژ تلفن خود را نگه دارند تا اگر نیاز به تماس اضطراری بود بتوانند با نیرو های امدادی تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها