طی مراسمی با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ معدنی، نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی سازی و صادرات با  حضور ۵۰ شرکت در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان گشایش یافت
طی مراسمی با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ معدنی، نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی سازی و صادرات با  حضور ۵۰ شرکت در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان گشایش یافت
کد خبر: ۱۳۰۶۱۴۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان در مراسم افتتاح این نمایشگاه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  برگزاری این  نمایشگاه نشان می دهد که جمهوری اسلامی با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها و تحریم ها، توانمندی تولید نیاز خود را دارد گفت: آمریکا از برجام خارج و تعهدات خود را اجرا ‌نکرد ‌و با ادبیاتی سخیف اعلام می کند که پس از بازگشت ایران به برجام، تعهدات خود را رعایت می‌کنیم، در حالی که خودشان در ابتدا از برجام خارج شدند.
محمدرضاپورابراهیمی  افزود: راه مواجهه با دشمنان با ادبیات سخیفشان این است که روی پای خود بایستیم و صنعت کشور را با اتکا به بومی سازی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پاسخ آمریکا را با بومی سازی و صادرات و جهش تولید خواهیم داد افزود: حتی برخی از مسئولان آمریکا می‌گویند با اوضاع جدید باید مذاکره کنیم و در این شرایط هر هفته ممکن است که تعهدات هفته قبل خود را به علت گذشت زمان رعایت نکنند، پس قابل اعتماد نیستند و پاسخ آمریکا را با توسعه اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی خواهیم داد.

نماینده مردم  کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: مجلس با تمام بضاعت خود از فعالیت‌های تولیدی بخش خصوصی حمایت و در راستای رفع مشکلات این حوزه ازجمله بانکی، مالیاتی و سایر موارد اقدام می کند و این اقدامات در گذار ایران از گردنه دشوار تحریم ها خود را نشان می دهد.

محمد رضاپورابراهیمی ادامه داد: ظرفیت نیازسنجی کالاهای مورد نیاز و تولید آن در استان کرمان وجود دارد، لذا درخواست داریم که این ظرفیت‌ها را با مدلی موفق و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از این محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور وارداتی است و استان کرمان می تواند ۲۵ درصد این ظرفیت را جذب و تولید کند گفت :شرکت های فولادی خارج از استان کرمان  تاکنون اقدامی به صورت عملیات در تولید داخلی و بومی سازی و صادرات این کالاها انجام نداده اند که علت آن را دشواری کار اعلام می کنند که قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه  واردات چالش اصلی ما است و پورسانت های واردات به‌عنوان اصلی ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی  پیش رود گفت: این در حالی است  که مافیای واردات اجازه تولید نمی دهد، لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: تا کنون  برای تامین الکترودهای گرافیکی فولاد کشور  سه جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار کرده ایم  و در این راستا شرکت های فولادی داخل استان کرمان برای تولید با ظرفیت ۳۰ هزار تن پای کار آمدند که نیاز خود را تامین کنند.

 
حمایت شرکت مس از بومی سازی قطعات مورد نیاز

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم با بیان  اینکه در آینده باید شرکت ها اقدام به تولید ملزومات خود کنند گفت : شرکت ملی صنایع مس ایران، در کرمان سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه تولید و مسائل جاری ظرفیت  دارد که اگر تا ۳۰ درصد این رقم محقق شود عدد خوبی در حوزه اشتغال و تامین مواد اولیه خواهد داشت.

احمدی افزود: در حوزه معادن مس در استان کرمان نیز  به میزان ۷۰۰ میلیون یورو پروژه در حال اجرا داریم و می توانیم ۵ هزار میلیارد تومان در زمینه تامین قطعات در داخل شرکت اقدام کنیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان اینکه این کار موجب توسعه تولید و اشتغال موثر خواهد بود؛ گفت: اگر بتوانیم تکنولوژی مواد اولیه و حمایت دستگاه ها را در خط تولید داشته باشیم بحث های کیفیتی را خواهیم داشت و  شرکت ها در صورتی که  پای تولید باشند قطعا اولویت تامین در داخل استان را خواهند داشت و مس آمادگی کامل برای این حوزه و خدمات دارد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه افزود: شرکت مس آمادگی کاملی برای بومی‌سازی و خدمات دارد و در این زمینه قراردادهای جاری داریم که ظرفیت استان را پوشش می‌دهیم، لذا در این خصوص دست تولیدکنندگان را در حوزه تامین قطعات و نیازهای شرکت مس به گرمی می‌فشاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها