براساس نتایج یک بررسی علمی جدید؛

ویروس کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند

نتایج یک بررسی علمی جدید نشان می دهد ویروس کرونا می تواند سلول های عضلات قلب را نیز آلوده کرده و آنها را از کار بیندازد.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تحقیقاتی که بر روی ویروس های خانواده کرونا در آمریکا انجام شده حاکیست این ویروس ها می توانند به طور مستقیم به بافت های قلب انسان آسیب جدی زده و حتی آنها را تخریب کنند.

پیش از این تصور می شد آسیب قلبی در بیماران مبتلا به کووید 19 به دلیل التهاب ناشی از واکنش به این عفونت است، اما حالا مشخص شده ویروس کرونا خود در عملکرد عضلات قلب انسان تداخل ایجاد می کند.

اگر چه بیماری کرونا در ابتدا یک بیماری صرفا تنفسی تصور می شد، اما گزارش های متعدد پزشکی حاکیست برخی بیماران مبتلا به این ویروس از عوارض قلبی و عروقی قابل توجهی رنج می برند. بر همین اساس حتی بیمارانی که از ویروس کرونا رهایی یافته اند ممکن است در هفته های بعد با عوارض ناشی از حمله این ویروس به بافت های قلبی خود دست و پنجه نرم کنند.

ویروس کرونا به طور مستقیم به آن دسته از سلول های قلب انسان حمله می کند که مسئول انقباض قلب هستند. آسیب به این سلول ها می تواند به طور جدی بر روی عملکرد قلب انسان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که التهاب قلب نتیجه حمله ویروس کرونا به سلول های قلب است و نه عامل اصلی ایجاد مشکل در قلب.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها