نفرین دفینه برای ۴۰جست‌و‌جوگر
گزارش تپش از مرگ جوینده گنج

نفرین دفینه برای ۴۰جست‌و‌جوگر

در ماه‌های گذشته تلاش برای رسیدن به دفینه‌ و عتیقه‌های زیرخاکی جان افراد زیادی را در سراسر کشور گرفته است. تازه‌ترین قربانیان گنج 2مرد جوان هستند که از مدت‌ها پیش در ارتفاعات شهرستان گرگان سرگرم حفاری برای رسیدن به عتیقه‌های زیرخاکی بودند اما درنهایت بر اثر گازگرفتگی جان باختند.
کد خبر: ۱۳۰۵۷۳۰
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، مدت‌ها بود که 3مرد جوان در ارتفاعات دوبرار شهرستان گرگان و در منطقه‌ای جنگلی سرگرم حفاری بودند. طبق نقشه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته بود، در اعماق این منطقه گنجی بزرگ مدفون بود و همین باعث شده بود که آنها به تصور رسیدن به گنج و ثروت رویایی، با بیل و کلنگ راهی ارتفاعات دوبرار و سرگرم حفاری شوند. آنها در این مدت چند حفره کنده بودند اما همه آنها به بن بست رسیده بود و به همین دلیل از مدتی قبل سرگرم کندن حفره‌ای جدید شده بودند که عمق آن بیشتر از حفره‌های قبلی بود.
 
گنج نفرین شده جان 2 نفر را در گرگان گرفت
بعدازظهر شنبه اما همه‌‌چیز آن‌طور که پیش‌بینی کرده بودند پیش نرفت. 2نفر از آنها در اعماق حفره سرگرم کندن زمین بودند و نفر سوم بالای حفره وظیفه بالا کشیدن خاک‌ها را به‌عهده داشت که ناگهان متوجه شد 2مردی که داخل چاه هستند، دست از کار کشیده و روی زمین افتاده‌اند. هر چه آنها را صدا کرد، جوابی نشنید و به‌نظر می‌رسید که 2مرد جوان دچار گازگرفتگی شده و از هوش رفته‌اند. مرد جوان با دیدن این صحنه، سراسیمه با اقوامش و همچنین هلال‌احمر تماس گرفت و درخواست کمک کرد. دقایقی بعد تیم‌های امدادی به همراه مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و در آنجا با چاهی عمیق، موتوربرق و دیگر تجهیزات حفاری روبه‌رو شدند. در آنجا حدود 10حفره دیگر هم دیده می‌شد که نیمه‌کاره رها شده بود و نشان می‌داد که مردان جوان از مدت‌ها قبل در آنجا سرگرم حفاری بوده‌اند.
امدادگران با استفاده از تجهیزات ایمنی و کپسول اکسیژن وارد چاهی شدند که مردان جوان در آنجا گرفتار شده بودند و بعد از تلاشی نفسگیر موفق شدند هر دوی آنها را از اعماق چاه بیرون بکشند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها بر اثر گازگرفتگی جانشان را از دست داده‌‌اند. به‌گفته سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شده تا علت قطعی مرگ آنها مشخص شود.

گنج‌های نفرین شده
تب پیدا کردن گنج و رسیدن به ثروت یک شبه باعث شده که در ماه‌های گذشته شاهد مرگ افراد زیادی در نقاط مختلف کشور باشیم. مرگ‌هایی که دلیل بیشتر آنها گازگرفتگی در حفره‌های عمیقی است که جویندگان گنج حفر کرده‌‌اند. قربانیان این حوادث معمولا بی‌اطلاع از اینکه در حفره‌های عمیق مملو از گازهای سمی‌ و بی‌بو هستند، وارد آنها می‌شوند و درنهایت جانشان را در همین حفره‌ها از دست می‌دهند.
یک‌ماه پیش بود که 3 نفر از شهروندان استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان زمانی که در جست‌وجوی گنج وارد غار بابااحمد در شهرستان چالدران شده بودند بر اثر گازگرفتگی در این غار جانشان را از دست دادند و ساعت‌ها طول کشید تا امدادگران موفق شدند اجساد آنها را بیرون بکشند. این غار پیش از آن نیز شاهد حادثه‌ای مشابه بود و 2مرد بی‌خبر از وجود گازهای سمی در غار، در آرزوی رسیدن به گنج وارد آن شده و جان باخته بودند.
مهرماه امسال نیز مردی در یکی از روستا‌های شهرستان داراب، سرگرم حفاری زمین برای رسیدن به گنج بود که دچار حادثه‌ای مرگبار شد. علت مرگ این مرد نه گازگرفتگی، بلکه ریزش آوار همان گودالی بود که سرگرم حفر آن بود و وی بر اثر مدفون شدن زیر آوار جانش را از دست داد.
اما شاید تلخ‌ترین حادثه‌ای که گریبان جست‌وجوگران گنج را گرفت، حادثه‌ای باشد که مرداد امسال در کرمانشاه رخ داد. در آن زمان گروهی ۴ نفره که با حفر چاهی ۱۵ متری در داخل غاری در یکی از روستاهای گیلان‌غرب در جست‌وجوی گنج بودند دچار گازگرفتگی شده و جان باختند. آنها با انتقال لوازم حفاری به دهانه‌ این غار، سرگرم حفاری شده بودند بی‌خبر از اینکه هر چه به اعماق زمین می‌روند، گازهای سمی بیشتر می‌شود و جانشان را خواهد گرفت.
تیرماه امسال نیز حادثه‌ای مشابه این بار در فراشبند استان فارس رخ داد. 5مرد برای رسیدن به گنج اقدام به حفاری زمین کرده بودند که 2نفر از آنها زمانی که داخل چاه و مشغول کندن زمین بودند، دچار گازگرفتگی شده و جانشان را از دست دادند. همراهان آنها نیز با دیدن این صحنه، از نیروهای امدادی درخواست کمک کرده بودند و درنهایت اجساد هر دو قربانی از داخل چاه بیرون کشیده شد و همراهانشان به اتهام حفاری غیرمجاز برای رسیدن به عتیقه‌های تاریخی بازداشت شدند.
بهار امسال و در اردیبهشت‌ماه نیز ۳مرد جوان در جست‌وجوی گنج راهی منطقه‌ای ممنوعه در حوالی روستای کزبر زنجان شده و اقدام به حفاری برای رسیدن به گنج کرده بودند که یکی از آنها بر اثر گازگرفتگی در داخل چاهی عمیق جان باخت. در تحقیق از همراهانش معلوم شد که آنها به تصور اینکه گنجی بزرگ در این منطقه مدفون است، شب‌ها راهی آنجا شده و اقدام به حفاری می‌کردند تا اینکه یکی از اعضای گروه در داخل چاه دچار گازگرفتگی شد و عملیات آنها ناتمام ماند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها