پرونده ناپدید شدن دختر حاکم دبی در انگلیس پس از دو دهه دوباره بازگشایی شده است.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۰۶
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از لندن، پرونده ناپدید شدن دختر حاکم دبی "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم" در انگلیس پس از دو دهه دوباره بازگشایی شده است.
هنوز جزئیات این ماجرا و سرنوشت شمسه دختر حاکم دبی که ۲۰ سال پیش و زمانی که ۱۸ سال داشت و از کمبریج شایر انگلیس ربوده شد منتشر نشده است، اما برخی رسانه‌ها در انگلیس در این باره نوشتند او پس از فرار از املاک پدرش در انگلیس ربوده و به نقطه نامعلومی برده شده است که هنوز سرنوشت آن معلوم نیست.
 
بازگشایی پرونده ناپدید شدن دختر حاکم دبی در انگلیس
برخی رسانه‌ها در انگلیس به نقل از لطیفه دختر دیگر حاکم دبی نوشتند خواهرش به زور از کمبریج شایر انگلیس ربوده شد و ابتدا با بالگرد به فرانسه و سپس با هواپیمای اختصاصی به دبی منتقل شد، اما هنوز دیده نشده است. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم رابطه بسیار نزدیکی با خاندان سلطنتی و مقامات انگلیس دارد. لطیفه دختر دیگر حاکم دبی نیز گفته در اسارت پدر و در حبس خانگی به سر می‌برد.
از جمله پرسش‌های مطرح این است که چگونه این دختر که در انگلیس مشغول تحصیل بوده ربوده و بدون اطلاع مقامات انگلیس با هلی کوپتر به فرانسه برده شد؟
گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد پس از پیگیری‌های فراوان برای دست یافتن به سرنوشت دختر ربوده شده که در انگلیس بزرگ شده و تحصیل کرد، دادگاه عالی انگلیس پس از بررسی اسناد و شواهد در سال ۲۰۱۹ حکمی صادر کرد که در آن قید شده است که هر دو دختر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به دستور او ربوده شدند.
شیخه لطیفه یکی از دختران حاکم دبی سال ۲۰۱۸ برای رهایی خود فرار ناموفق داشت. وی با کمک اولوه ژوبر افسر سازمان جاسوسی فرانسه در عملیاتی که تیم تدارک دیده شده‌ی این جاسوس فرانسوی طراحی کرده بود به عمان و بعد توسط یک کشتی به سوی کشتی تفریحی نوسترامو رفت، اما به ظاهر ماموران اماراتی از این اقدام آگاه می‌شوند و با یورش به این کشتی تفریحی که در ۸۰ کیلومتری سواحل هند قرار داشت براساس گفته‌های این جاسوس فرانسوی دختر را با بالگرد به دبی بر می گردانند. لطیفه به تازگی توانست با انتشار ویدئویی بار دیگر از شرایط خود ابراز نگرانی و پدرش را به گروگان گیری متهم کند. وی همچنین تاکید کرد: جانش در خطر است.
در پی فشار افکار عمومی، سازمان ملل از دولت امارات متحده عربی خواست در این باره شفاف سازی کند و نشان دهد این دختر زنده است، اما کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکنون در این باره اقدامی که نشان دهنده آشکار شدن سرنوشت دختران حاکم دبی باشد انجام نداده است.
با اینکه آدم ربایی در انگلیس انجام شده است مقامات این کشور هنوز در این باره شفاف سازی نکرده اند، اما برخی رسانه‌ها در این کشور نوشتند افراد حاکم دبی هنگام تحقیقات پرونده این آدم ربایی با وزارت امور خارجه انگلیس تماس برقرار کرده بودند. اما وزارت امور خارجه انگلیس در پاسخ به پیگیری‌ها و بدون اشاره به تماس حاکم دبی در این باره، آن را موضوعی شخصی و میان دو فرد دانست. برخی رسانه‌های انگلیسی به نقل از پلیس این کشور هم نوشتند: پلیس پرونده این آدم ربایی را پیچیده توصیف و اعلام کرده است بیان جزئیات این پرونده به صورت علنی مناسب نیست.
ماجرای حاکم دبی در انگلیس فقط به دخترانش محدود نمی‌شود "هیا" ششمین و جوان‌ترین همسر حاکم ۷۱ ساله دبی که به همراه دو فرزندش به لندن گریخته است مرداد پارسال با شکایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی به دادگاه فراخوانده شد. اتهام و شکایت حاکم دبی از همسرش ربودن فرزندان و به دست آوردن حضانت آنان اعلام شد. هیا، علت فرار خود را بدون توضیح بیش تر، ترس از خطر جانی اعلام کرده و در لندن تلاش کرده است به همراه دو فرزندش به صورت مخفی زندگی کند. او نگران است که همچون شمسه و شیخه لطیفه دختران حاکم دبی با پول و نفوذ به اجبار به دبی برگردانده شود.
هیا که ۲۴ سال از همسرش کوچک‌تر است یکی از شش همسران محمد بن راشد از ثروتمند‌ترین حاکمان شیخ نشین‌های خلیج فارس است. حاکم دبی دارای ۲۳ فرزند است.
هیا، با گرفتن وکیل تلاش می‌کند خانه مجلل کنزیگتون حاکم دبی را به دست آورد. وکیل او فیونا شکلتون سرشناس و وکیلی است که دایانا او را برای جدایی از چارلز ولیعهد انگلیس به خدمت گرفته بود و گفته می‌شود در این باره مهارت خاص دارد. محمد بن راشد هم هلن وارد را استخدام کرده که متخصص طلاق است و طلاق رئیس پیشین مسابقات فرمول یک را از همسرش گرفت.
هیا، خواهر ناتنی عبدالله پادشاه اردن است که ۱۶ سال پیش با محمد بن راشد ازدواج کرد. او سومین همسری است که از قصر حاکم دبی فرار می‌کند. او ابتدا به آلمان رفت و سپس به لندن آمد جایی که سال‌ها در آن تحصیل کرده بود. گفته شده حاکم دبی ملک عبدالله، پادشاه اردن و برادرناتنی هیا، را واسطه قرار داده است تا او را از لندن به دبی برگرداند، اما او موفق نشده است. گفته می‌شود این موضوع رابطه حاکم دبی با پادشاه اردن را نیز تحت تاثیر قرار داده است. فعالان حقوق بشر می‌گویند روابط نزدیک حاکم دبی با نظام انگلیس موجب شده است ابعاد پرونده‌های او در انگلیس پنهان بماند.
حاکم دبی که جزو ثروتمند‌ترین افراد در جهان است و اکنون ثروت او به حدود چهار و نیم میلیارد دلار رسیده در انگلیس سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است. امارات متحده عربی به همراه عربستان عمده‌ترین خریداران سلاح در جهان از انگلیس هستند که توانستند با خرید‌های خود شرکت‌های جنگ افزارسازی انگلیس را از ورشکستگی نجات دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها