استاندار تهران با اشاره به افزایش میزان مراجعین سرپایی در استان تهران گفت: تشدید نظارت بر بازار به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پنجمین جلسه شورای اداری استان تهران در مورد کروناویروس گفت: ویروس کرونا دائما جهش پیدا می کند و به سمت خطرناک بودن، در حرکت است همچنانکه ابتدا افراد دچار بیماری زمینه ای را بیشتر دچار مشکل می کرد اما اکنون افراد زیر ۱۷ سال و حتی نوزادان را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: ضروری است تمام اقدامات در ابعاد مختلف از جمله فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی، منع ترددها و همکاری دستگاه های اجرایی جهت تحقق دورکاری یک سوم کارمندان محقق شود. با توجه به وضعیت زرد در استان تهران مدیران تکلیف دارند نسبت به استفاده از ظرفیت دورکاری یک سوم کارمندان با اولویت افراد دارای بیماری زمینه ای و مسن اقدام کنند.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش میزان مراجعین سرپایی افزود: در هفته اخیر افزایش میزان مراجعین سرپایی را داشتیم که احتمال افزایش بستری ها و به تبع آن فوتی ها را داریم از اینرو باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت زیادی صورت گیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه اگر کسی دچار بیماری کرونا شده و کتمان می کند بایستی نسبت به قرنطینه کردن فرد اقدام شود، افزود: از ۱۴ میلیون جمعیت تنها ۱۱ میلیون در سامانه سیب ثبت شده و در مورد ۳ میلیون نفر هیچ اطلاعات ثبتی نداریم که با پیگیری به عمل آمده از سازمان هدفمندی یارانه ها تمام اطلاعات افراد ساکن در تهران را به دست می آوریم.

وی افزود: بر اساس پیگیری انجام شده تمامی آزمایشگاه ها و مطب های خصوصی در حیطه نظارت و پایش مکلف هستند اطلاعات کسانی که دارای بیماری مثبت کرونا هستند را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند تا نسبت به رهگیری آنها اقدام شود.

محسنی بندپی در مورد نظارت بر بازار نیز گفت: به لحاظ وضعیت کرونا مقرر شده تا نسبت به فاصله گذاری اجتماعی در بازار اقدام شود و به لحاظ قیمت ها نیز تنظیم بازار و کنترل لازم به عمل می آید، ضمن اینکه در هر دو زمینه نظارت ها تشدید می شود.

استاندار تهران با درخواست از شهروندان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به اینکه بازار شلوغ است از شهروندان درخواست می شود تا در موارد غیرضروری در بازار و اماکن شلوغ حضور پیدا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها