آمریکا در راستای سیاست‌های رئیس جمهور پیشین این کشور اقدام به فروش محموله بنزینی کرده که گفته می شود متعلق به ایران است.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یک مقام وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بیش از یک میلیون بشکه بنزین که سال گذشته بر اساس تحریم‌ها ضبط شده بود به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیراً توقیف شده است در مسیر حرکت به سوی آمریکا است.

آمریکا ادعا کرده این محموله متعلق به ایران است. توقیف و مصادره محموله‌های سوختی بخشی از سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ بود که پس از خروج آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها در سال ۹۷ به اجرا گذاشته شد.

در چارچوب این سیاست، دولت آمریکا سال گذشته با استناد به قوانین مدنی مصادره اموال نهادهایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند محموله ۱.۲ میلیون بشکه‌ای بنزین را که به وسیله چهار نفتکش برای ونزوئلا ارسال شده بود توقیف کرد.

این محموله‌ها پس از توقیف و انتقال به نفتکش‌های دیگر به آمریکا انتقال یافت و قرار است درآمد حاصل از فروش آن به صندوق حمایت مالی از قربانیان تروریسم دولتی واریز شود.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت دادگستری، به خبرگزاری رویترز گفت فروش این محموله‌ها انجام شده و دولت آمریکا اکنون در حال محاسبه «هزینه‌های این عملیات است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها