به دنبال یک میان وعده مقوی و سالم هستید؟

خواص خرما و چند توصیه درباره مصرف آن

برای چند ساعت دورشدن از خانه و رفتن به کوه و دشت باید به چه نکته‌هایی دقت کنیم تا پیک‌نیک سالمی داشته باشیم

پیک‌نیک در زمستان کرونایی (+اینفوگرافیک)

به اهل سفر این یک‌سال سخت گذشته و به آنهایی هم که اهل سفر نبوده‌اند هم سخت گذشته است. یک‌سال است کرونا باعث‌شده هیچ فصلی را آن‌طور که باید نبینیم و پا فراتر گذاشتن از مرز و محدوده شهر و دیارمان به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل‌شده و باید تا رفتن کامل کرونا خیال سفر و گردش را از سر به‌در کنیم اما می‌شود به کوه و صحرا رفت؛‌ به‌ویژه که برف زیبایی روی کوه‌ها نشسته و از طرفی ساعتی نفس‌کشیدن در دشت و صحرا فرصتی است برای دورشدن از حصار اخبار شیوع بیماری و ترس بنابراین اگر می‌خواهید سفر کوچکی بروید و چند ساعتی از شهر فاصله بگیرید، لازم است به نکته‌‌های بهداشتی برای سفر در همه‌گیری کووید-۱۹ توجه کنید و کوله سفر را با توجه به حضور این ویروس کوچک و موذی ببندید.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، همیشه و به‌ویژه حالا که کرونا خیلی به ما نزدیک است باید راه را برای ورود این ویروس به بدن ببندیم. سرما و بروز سرماخوردگی و استرس باعث ایجاد ضعف در عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و فرصت حمله ویروس به بدن را فراهم می‌کند بنابراین خودرو باید به‌قدری آماده و مهیا باشد که شما و خانواده را در سوز و سرما،‌ کنار جاده نگذارد. برای این کار، حتما به وضعیت چرخ‌ها،‌ زنجیرچرخ، سیستم برق،‌ گرمایش و موتور خودرو دقت کنید و اگر از هر نظر ایمن هستند،‌ حرکت کنید.
 
‌نکته:‌ پیش از حرکت از منزل وضعیت هوای مسیر و مقصد را از طریق وبگاه‌های هواشناسی ببینید. زمانی از منزل حرکت کنید که شرایط جوی برای رانندگی و اقامت مناسب باشد.
 خودتان را تجهیز کنید
 
داخل خودرو گرم است‌ اما برای این‌که بتوانید در فضای آزاد به‌راحتی قدم بزنید و از هوا هم لذت ببرید‌ به این موارد دقت کنید:
 
چند لایه بپوشید: چند تکه لباس بپوشید تا بتوانید در صورت گرم یا سردشدن هوا از لایه‌های لباس کاسته یا به آن اضافه کنید. برای مثال با بلوز و شلوار گرم داخل خودرو بنشینید اما همراه شما باید حداقل یک ژاکت و یک کاپشن باشد. این نکته را برای خودتان و بچه‌ها رعایت کنید.
 
تکه‌های کوچک را بردارید: یکی از زیبایی‌های لباس در فصل زمستان،‌ استفاده از دستکش،‌ کلاه،‌ شال،‌ ساق دست و پا و... است اما طبیعی است که کاربرد اینها فقط برای زیبایی نیست و حتما باید آنها را همراه داشته باشید. این نکته را برای خودتان و بچه‌ها رعایت کنید.
 
یکی دو دست اضافه: همیشه یک بلوز و شلوار راحتی و یک کفش راحتی اضافه داشته باشید تا در صورتی که لباس و کفش اصلی شما به هر دلیل آسیب دید‌،‌ بتوانید آن را تعویض کنید. درباره بچه‌‌ها علاوه براین موارد،‌ باید جوراب و لباس زیر هم اضافه شود.
 
یک روز بیشتر: مدت زمان سفر شما هر‌ مدتی که باشد،‌ باید برای یک روز بیشتر لباس و کفش و... برای خودتان و بچه‌ها بردارید. امکان هر حادثه‌ای در طول سفر وجود دارد.
 
پتویی برای یک نفر: برای هر نفر یک پتوی سفری و یک بالش درنظر گرفته و همراه ببرید.
 
راحت بپوشید: برای سفر باید لباس راحت و مناسب پوشید اما به دلیل کرونا، باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که نگران شست‌وشوی آنها نباشید و بعد از رسیدن به منزل آنها را به‌راحتی داخل ماشین لباسشویی بیندازید. درباره لباس‌های بچه‌ها هم به همین نکته دقت کنید.
 

 سفر با طعم سلامت

بخش جدایی‌ناپذیر گردش و تفریح خوراکی است بنابراین در این زمینه کم نگذارید و برای این سفر کوچک باید به شش نکته مهم تغذیه‌ای- کرونایی دقت کنید:
 
فقط از منزل:‌ تاحد ممکن از بیرون خوراکی نخرید‌ مگر این‌که در بسته‌بندی کارخانه‌ای و کاملا تمیز ارائه شود. به این ترتیب می‌توانید با شستن بسته یا اسپری‌کردن الکل روی آن، بسته خوراکی را تمیز کنید بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر از منزل غذا ببرید.
 
گرم‌کنند‌ه‌ها را ببرید: در سرمای زمستان،‌ غذا و نوشیدنی گرم بیش از خوراکی‌‌های دیگری طرفدار دارد اما بعضی خوراکی‌ها از درون آدم را گرم می‌کنند. به این دلیل که متابولسیم بدن را بالا برده و باعث گرم‌شدن بدن می‌شود بنابراین در کوله خوراکی‌ها، ‌آجیل خام،‌ خرما، ‌توت‌ و... بگذارید. آب‌جوش هم همراه ببرید که بتوانید چای‌، قهوه و دمنوش هم به مقدار دلخواه بنوشید.
 
شسته بِبَرید: همه خوراکی‌ها را در منزل بشویید و بعد آنها را همراه خود ببرید. در مسیر هم خوراکی‌هایی که نیاز به شسته‌شدن دارند(مثل میوه) نخرید. به این دلیل که امکان شست‌وشوی خوب و کامل آنها وجود ندارد و می‌توانند عامل انتقال کرونا باشند.
 
بسته‌بندی‌شده باشد: سعی کنید همه خوراکی‌ها از نان تا دیگر اقلام را داخل کیسه فریزر یا باکس غذا بگذارید و هیچ خوراکی‌ای را بدون شستن یا بدون گذاشتن داخل ظرف مناسب همراه نبرید.
 
فقط پخته باشد:‌ تاکید براین است که همه خوراکی‌ها را از خانه همراه خودتان ببرید اما اگر دوست داشتید خوراکی‌ای را هم بخرید باید کاملا گرم بوده یا امکان گرم‌کردن آن وجود داشته باشد. ظرف خرید خوراکی یا غذا هم بهتر است یکبار مصرف باشد.
 
ظرف یکبار مصرف:‌ برای پیک‌نیک بهترین وسایل،‌ انواع یکبار مصرف هستند. بهتر است غذاها ساندویچی باشد تا به‌راحتی و بدون دغدغه بتوان آنها را خورد.
 

شب را نمانید

بهتر است رفت و برگشت را طوری تنظیم کنید که تا پیش از غروب آفتاب در منزل باشید اما اگر می‌خواهید کمی بیشتر بمانید، به این موارد توجه کنید:
 
در فضای بسته: چادر بزنید و در و پنجره چادر را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد. از نشستن در فضای باز خودداری کنید زیرا زمینه ابتلا به سرماخوردگی و ضعف در عملکرد سیستم ایمنی بدن هست.
 
بپوشید: حتما یک لایه به لباسی که از صبح با آن بوده‌اید،‌ اضافه کنید. سرمای شب به‌ویژه در فضای باز، موذی و بیماری‌زاست.
 
در ملحفه شخصی: اگر شب را در هتل یا اقامتگاهی می‌مانید،‌ حتما از لوازم خواب شخصی استفاده کنید. امکان انتقال ویروس کرونا از سطوحی که قبلا دیگران با آن در تماس نزدیک بوده‌اند،‌ دور از انتظار نیست.
 
جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.
 
پیک‌نیک در زمستان کرونایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها