سخنگوی ناجا از ورود و دستور ویژه سردار اشتری بر پیگیری پرونده ضرب و شتم مأمور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد. رئیس مجلس و رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح هم به این ماجرا واکنش نشان دادند. نماینده سبزوار نیز منکر ضرب و شتم سرباز راهور شده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۱۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، سردار مهدی حاجیان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهارکرد: سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد.

سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

ماجرای این درگیری با انتشار فیلمی در فضای مجازی داغ شد. بر اساس این فیلم و توضیحات سرباز راهور كه خود را اكبری معرفی می‌كند، یكی از نمایندگان با خودروی دنای خود قصد ورود به خط ویژه را داشت كه سرباز راهور مانع او می‌شود. در ادامه بین سرباز و راننده نماینده مجلس درگیری لفظی رخ می‌دهد و نماینده مجلس ضربه‌ای به صورت وی می‌زند. این درگیری كه باعث ترافیك سنگین در خیابان انقلاب شده بود، با واكنش دیگر رانندگان همراه بود و چند نفر از آنها به خودروی نماینده مجلس حمله كردند.

درحالی که سرباز راهور و سخنگوی ناجا مدعی کتک زدن نماینده مجلس هستند، محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: اگر گزارشی به دست هیات نظارت برسد قطعا آن را بررسی خواهند کرد، بنده استعلام گرفته‌ام هنوز شکایتی به ما واصل نشده است. بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و وی درگیری فیزیکی خود با مامور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند. آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثه اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیات نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

امیر دریادار رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح هم دیشب در واکنش به خبر سیلی خوردن سرباز ناجا گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است. از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مساله بررسی خواهد شد. فرض کنیم سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است، مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها