پدر و دختری که سوار بر تله‌سیژ در منطقه دربندسر قصد رفتن به اسکی داشتند به‌علت نبستن محافظ ایمنی در حال سقوط بودند که با کمک بموقع مسئولان تله سیژ نجات یافتند.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۷۱
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، عصر جمعه ۳ بهمن کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک پدر و دختر کوچکش را نشان می‌داد که در حال سقوط از روی صندلی تله‌سیژ دربندسر بودند و دقایقی بعد هر دو به پایین سقوط کردند، اما به‌دلیل اینکه تور نجات در محل وجود داشت هر دو زنده ماندند.
 
دقیقه دلهــــره میان زمیــن و آسمــان/ جزئیات سقوط پدر و دختر از تله سیژ
برای اطلاع از چگونگی این حادثه و جزئیات این ماجرا با سینا سرپوشی، مدیر روابط عمومی تله کابین دربندسر تماس گرفتیم که وی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: روز جمعه همکارانم از طریق تله بی‌سیم با من تماس گرفتند و گزارش شد که ۲ نفر سوار تله سیژ هستند، اما به‌خاطر نبستن حفاظ برایشان حادثه‌ای رخ داده است. نخستین بررسی‌های ما نشان می‌داد حادثه برای پدر و دختری رخ داده که در ایستگاه یکم برای اسکی بازی سوار دستگاه‌های دو نفره مخصوص اسکی باز‌ها شده بودند. اما هنگام سوار شدن حفاظ تله‌سیژ را نگذاشته بودند. از سویی ظاهراً دختر بچه ۶ سال و نیمه روی صندلی بد نشسته بوده است. همین موارد باعث شده بود که به محض حرکت این حادثه رخ دهد.

این ماجرا حدود ۵ دقیقه طول کشید، بلافاصله دستگاه خاموش شد و در عرض کمتر از یک دقیقه تجهیزات را آماده کردیم و توری را زیر پای آن‌ها پهن کرده و شرایط پرش را برای آن‌ها فراهم کردیم. ارتفاع خیلی کم بود که با فراهم شدن شرایط مناسب، پدر و دختر از تله سیژ پریدند و نجات یافتند. همزمان با پرش آنها، امدادگران در محل حاضر بودند. از آنجایی که فاصله زیادی تا زمین نبود از آن‌ها خواسته شد که بپرند؛ اگر فاصله بیشتر بود، از تجهیزات دیگر مانند طناب برای نجات آن‌ها استفاده می‌شد. وضعیت جسمی آن‌ها بعد از این پرش خوب بود و با پای خودشان، به اورژانس رفتند. بعد‌از این حادثه تحت درمان قرار گرفتند.
دقیقه دلهــــره میان زمیــن و آسمــان/ جزئیات سقوط پدر و دختر از تله سیژ

بی دقتی حادثه ساز
مرد جوانی که با دخترش در این حادثه گرفتار شده است، از حادثه آویزان شدنش از تله سیژ چنین گفت: من و دخترم مانلی روی تله سیژ سوار شدیم همان لحظه اول که آمدیم بنشینیم، دخترم هنوز ننشسته بود که این اتفاق افتاد. خودم هر کاری کردم مانلی را عقب بکشم یک دستی نمی‌توانستم تا اینکه یک دفعه هردو برگشتیم و آویزان شدیم. او ادامه داد: شرایط خیلی ترسناک و سخت بود. خدا را شکر به خیر گذشت و تا متوجه شدند که این اتفاق برای ما افتاده همه به کمک آمدند یک سری توری‌های حفاظ را گذاشتند زیر پای ما و از آن بالا به پایین پریدیم و خدا را شکر اتفاقی برایمان نیفتاد. جواد شمشکی، رئیس شورای شهر شمشک دربندسر نیز در این رابطه گفت: افراد غیرحرفه‌ای گاهی موارد ایمنی را به‌صورت صحیح رعایت نمی‌کنند و این مورد نیز از همین دسته بود. اپراتور نیز پس‌از مشاهده نقص در بستن کمربند دستگاه را متوقف کرد و با استفاده از توری این دو فرد را نجات داده و با توجه به حضور اورژانس در محل، توسط پزشک معاینه شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها