بر خلاف کشور‌های توسعه‌یافته، پرداخت‌های مستمر و خودکار از حساب بانکی همچنان در ایران مرسوم نیست.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۶۴

برداشت مستقیم از حساب بانکی، روش جدید پرداخت در ایران

یکی از روش‌های پرداخت که بازیگران بین‌المللی خدمات پرداخت مانند پی‌پال (Paypal) به کاربران خود ارائه می‌کنند، امکان برداشت مستمر برای حق‌اشتراک، قبض‌های گوناگون و شارژ تلفن و کیف پول، تنها با یک‌مرتبه کسب اجازه از مشتری است.
 
با استفاده از این ابزار کسب‌وکارهایی که روی پرداخت مستمر ماهیانه یا دوره‌ای کاربران‌شان حساب می‌کنند به راحتی می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را ماهیانه یا در دوره‌های معین از مستقیم از حساب مشترکین‌شان برداشت کنند.
 
مشترکین این کسب‌وکارها هم از سوی دیگر دغدغه‌ی فراموش‌کردن پرداخت ماهیانه یا دوره‌ای هزینه‌ی خدمات‌شان را نخواهند داشت و نگران قطع شدن خدمات مورد نیازشان به دلیل عدم پرداخت به موقع صورت‌حساب نخواهند بود.
 
اگرچه برخی بانک‌ها در ایران از سال‌ها پیش زیرساخت لازم برای پیاده‌سازی این خدمات را فراهم کرده بودند اما ده دلیل پراکندگی، نبود استاندارد مشخص برای مستندات فنی تمامی بانک‌ها، کم بودن تعداد بانک‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دادند، خام بودن سرویس‌های ارائه شده و مشکلاتی مانند این‌ها تا امروز شاهد پیاده‌سازی گسترده و چشم‌گیر این خدمات در کسب‌وکارهای گوناگون و همه‌گیر شدن‌شان در جامعه نبوده‌ایم.
 
در ماه‌های اخیر پرداخت الکترونیک ارسباران، وندار ابزاری به نام «پرداخت خودکار حق اشتراک (Subscription) » را روی زیرساخت خدمات برداشت مستقیم بانک‌ها توسعه داده و در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار داده است.
 
وندار که پیش از این در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک با ابزار پرداخت درگاه پرداخت اینترنتی خود (با قابلیت‌هایی بیش از درگاه پرداخت‌های معمول ارائه شده توسط سایر شرکت‌های پرداخت الکترونیک) شناخته شده است، حالا دومین ابزار پرداخت آنلاین خود، «سرویس حق اشتراک» را به بازار معرفی کرده است.
 
این ابزار به گونه‌ای توسعه داده شده است که تمامی کسب‌وکارها فارغ از ابعاد و گستردگی فعلی کسب‌شان تنها در صورتی که وب سایت ثبت شده و در دسترسی داشته باشند بتوانند از آن استفاده کنند.
 
از مزیت‌های ابزار حق اشتراک وندار نسبت به دریافت مستقیم این خدمات از بانک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
-          یک مرتبه پیاده‌سازی و اتصال به تمامی بانک‌های طرف قرارداد وندار
-          توسعه‌ی مستمر تعداد بانک‌های تحت پوشش وندار بدون نیاز به صرف انرژی توسط کسب‌وکار‌ها
-          مستندات فنی استاندارد
-          صرف هزینه‌ی کمتر برای پیاده‌سازی و نگهداری سرویس حق اشتراک
-          پشتیبانی متمرکز وندار روی تمامی بانک‌های تحت پوشش
-          اجرای عملیات مغایرت‌گیری روزانه با بانک‌ها و ارائه‌ی گزارش مغایرت‌گیری شده به کسب‌وکارها
-          پنل مدیریت حساب کاربری
-          ارائه‌ی گزارش‌های متنوع و آنلاین
 
وندار در حال حاضر خدمات حق اشتراک خود را روی حساب ۱۱ بانک ارائه می‌کند:
 
-          بانک ملت
-          بانک کشاورزی
-          پست بانک ایران
-          بانک اقتصاد نوین
-          بانک سامان
-          بانک سرمایه
-          بانک شهر
-          بانک آینده
-          بانک انصار
-          بانک دی
-          بانک ایران زمین
 
البته امید می‌رود که در یک سال آینده تعداد این بانک‌ها به بیش از ۲۰ بانک افزایش پیدا کند. بدون شک ابزار حق اشتراک برای کسب‌وکارهایی که بر مبنای دریافت حق اشتراک از کاربران‌شان فعالیت می‌کنند، سهولت در پرداخت برای کاربران و سرعت نقدشوندگی مطالباتشان را به ارمغان می‌آورد.
 
وندار امیدوار است که با گسترش فرهنگ استفاده از این ابزار کارآمد و در آینده‌ای نه چندان دور این روش پرداخت سهم قابل قبولی از پرداخت‌های آنلاین کشور را به خود اختصاص دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها