پلیس فدرال آمریکا امروز جمعه پیشنهاد جایزه ۷۵ هزار دلاری را به افرادی ارائه کرد که اطلاعاتی در مورد مظنونان بمب گذاری در شورش به ساختمان کنگره این کشور در واشنگتن در اختیار پلیس قرار دهند.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بازرسان پلیس فدرال مبلغ پاداش را به افرادی می دهند که اطلاعاتی در مورد محل، دستگیری و محکومیت افراد مسئول جاسازی بمب های لوله ای در واشنگتن دی سی هستند ارائه دهند.

در ششم ژانویه (۱۷ دی) در حین هجوم حامیان تندروی ترامپ به نشست مشترک کنگره، نیروهای پلیس اف بی آی توانستد دو بمب لوله ای که در بیرون ساختمان کنگره جاسازی شده بود را خنثی کنند.

بمب لوله‌ای نوعی بمب دستی بسیار ساده و در عین حال قدرتمند است که به نوعی شناسنامه برای آنارشیست‌های جهان تبدیل شده‌ است. این بمب در حقیقت یک سلاح ضد نفر با قدرت پرتاب ترکش با سرعت بالا است و بسته به اندازه آن و نوع مواد منفجره بکار رفته در آن، قدرتی بین یک نارنجک دستی تا یک گلوله توپ جنگی دارد.

شورش ۱۷ دی‌ماه، زمانی اتفاق افتاد که کنگره آمریکا در حال شمارش آرای گزینشگران ایالتی و تایید پیروزی جو بایدن بود اما دونالد ترامپ که حاضر نبود شکست را بپذیرد، با تکرار دروغ تقلب، هواداران خود را برای شورش و یورش به ساختمان کنگره تحریک کرد.

به موجب این تحریک، پنج نفر کشته و تعدادی مجروح شدند و بر همین اساس یعنی «تحریک به شورش»، مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را بار دیگر استیضاح کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها