نماینده مردم نجف‌آ‌باد در مجلس:

سوال از وزیر «صمت» در مجلس کلید خورد

با دستور معاون اول رئیس جمهوری، شیوه‌نامه قیمت‌گذاری فولاد که از سوی معاون وزیر صمت صادر شده بود، لغو شده است. شاید این اتفاق مهمترین سیگنال امروز بازار سهام باشد که مثبت شدن نمادهای فولادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۳۰۰۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تجارت نیوز ، همزمان با لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد در بورس مقامات سازمان بورس نیز نسبت به این مساله واکنش نشان داده‌اند.

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه اخیراً، در بحث قیمت‌گذاری دستوری برخی از محصولات، مسائلی مطرح شد که نهایتاً، با مخالفت نهادهای ناظر و اجرایی بورس مواجه شد، تأکید کرده است: هیات مدیره شرکت‌ها، قوی‌تر از همیشه، فقط قوانین بازار سرمایه را ملاک عمل قرار دهند و از راهکارهای بورسی پیروی کنند.

واکنش مثبت بورس به لغو قیمت گذاری دستوری

آن طور که رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند، وی گفته است: اخیراً نیز با تأکید مجدد، ناشرین را ملزم کرده‌ایم، در قیمت‌گذاری عرضه محصولات، ضمن پایبندی به قانون، صرفه و صلاح سهامداران را مبنا قرار دهند و مطالبه جدی و همیشگی ما رعایت این اصل مهم است و پیگیری قضایی تخلفات را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

قالیباف اصل همچنین بیان کرد: سازمان بورس بر عملکرد ناشرین نظارت کامل دارد و برای اجرای حمایت خود از جمعیت میلیونی سهامداران، مطابق مواد ۵۱ و ۵۲ قانون بازار اوراق بهادار، در برخورد با متخلفان احتمالی، حتی لحظه‌ای غفلت و مصلحت‌اندیشی را جایز و روا نمی‌داند.

همزمان با این اتفاقات، صبح امروز شاخص بورس نیز مثبت شده است و نمادهای فولادی نیز برخلاف رویه چند روز قبل، روندی کاملا متفاوت را در پیش گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها