روحانی: ترامپ فکر می‌کرد در تهران برای او فرش قرمز پهن خواهد شد

رئیس جمهور گفت: مردم با یکسال ایستادگی و مقاومت بعد از جنگ اقتصادی به پیروزی رسیدند و آثار این پیروزی در سال ۱۳۹۸ مشخص شد و در اوایل این سال آرامش اقتصادی بهتری بود.
کد خبر: ۱۲۹۹۹۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهارداشت: در ایام قیام مردم قم در 19 دی 1356 هستیم و روز 17 دی مقاله‌ای اهانت‌آمیز به امام راحل(ره) در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد و حرکتی در قم به وجود آمد و به کشتار خونین مردم منتهی شد. مردم از آبان سال 56 که شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی در نجف رخ داد، حرکتی در سراسر ایران آغاز شد و من در سخنرانی که در مسجد ارک برای ختم ایشان داشتم، آن‌جا پیشنهاد لقب «امام» را برای مرجع‌مان حضرت آیت‌الله خمینی مطرح کردم و مردم هم بلادرنگ پذیرفتند و در هفته‌های بعد در زبان مردم می‌دیدیم و این نشانه‌ی عشق مردم نسبت به رهبر انقلاب و نهضت اسلامی بود.

وی افزود: حرکتی که در آبان 56 شروع شد و رژیم در دی‌ماه کار احمقانه‌ای با اهانت به امام(ره) کرد، شور جدیدی به نهضت رسید و 19 همان سال سرآغازی برای حرکت مردم در برابر رژیم وابسته و فاسد شد؛ فاسد بودن، غیرقانونی بودن، وابسته بودن و غیردینی بودن از جمله دلایلی بود که مردم را به خیابان‌ها کشاند بعد از ماجرا، چهله‌ای در تبریز برپا شد و این چهله‌ها ادامه یافت و مقاومت و ایستادگی مردم در برابر رژیم وابسته از زمانی که با این حرکت سریع از دی ماه 1356 آغاز شد، یک سال بعد در دی 1357 به ثمر نشست و شاه مجبور به فرار و خروج از کشور شد و آن‌موقع معلوم بود انقلاب پیروز شده است البته اصل انقلاب از سال 41 و 42 شروع شده بود ولی در سال آخر خداوند با ایستادگی، پشتکار و مبارزه بی‌امانِ مردم، پیروزی نهایی را نصیب مردم کرد.
 
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در سال 1359 جنگ شدید تحمیلی از سوی مزدوران ابرقدرت‌ها و با حضور خود ابرقدرت‌ها به مردم ما تحمیل شد و تقریبا یکسال بعد، شاهد اولین پیروزی‌های بزرگ در این حرکت مردم بودیم. در مهر ماه سال 1360 با عملیات ثامن الحجج(ع) و شکست حصر آبادان به این پیورزیپیروزی رسیدیم و این موفقیت‌ها ادامه یافت.
 
روحانی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی مردم از سال 1397 در جنگ اقتصادی، ملت را به پیروزی رساند، اظهار داشت: در سال 1397 جنگ تحمیلی اقتصادی بر مردم ما تحمیل شد و کسی که در رأس یک قدرت بزرگ جهانی بود، به‌صراحت مدعی شد که "من باید نظام ایران را از طریق جنگ اقتصادی ساقط کنم و فشاری وارد می‌کنیم تا 22 بهمن 1397 به نتیجه می‌رسد و ایرانی‌ها نمی‌توانند چهلمین سالگرد انقلاب‌شان را جشن بگیرند و برای آمریکا در تهران فرش قرمز پهن می‌شود".
 
وی عنوان کرد: مردم با صبر، ایستادگی و مقاومت در یکسال به پیروزی رسیدند و آثار این پیروزی را در سال 1398 پدیدار شد؛ در اوایل سال 98 آرامش اقتصادی بهتری بود و اگر آن روند ادامه می‌یافت امسال شرایط بهتری می‌داشتیم و در پایان سال  1398 با کرونا مواجه شدیم می‌بینیم که دولت در شرایط غیرعادی و جنگ توانست کشور را به‌گونه‌ای اداره کند که هم فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای را ادامه دهد و هم زندگی مردم در شرایط سخت بتواند عبور کند؛ البته زندگی مردم سخت است و ما در جنگ و محاصره شدید بین المللی بودیم و این روشن بود.
 
رئیس‌جمهور گفت: مردم صف نبستند و برای پیدا کردن کالای اساسی در خیابان‌ها سرگردان نبودند؛ بخشی از افزایش قیمت‌ها برای شرایط جنگی، مقداری برای بی‌انصافی برخی فعالان اقتصادی و مقداری هم باید در مدیریت‌ها باید کار بیشتر انجام می‌دادیم و دست به دست هم دادیم و مردم در فشار بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها