رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم:

افزایش ۸ درصدی ابتلا به کرونا در هوای آلوده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا ۵ روز آینده آسمانی صاف و جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۸۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های مازندران و گلستان همچنین برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران داریم و در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف وجود دارد.

وی ادامه داد: تا ۵ روز آینده آسمانی صاف و جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است در این راستا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

هشدار غرق شدن قایق‌های کوچک و پاره شدن تورهای صیادی در خلیج فارس تا چند روز آینده

اصغری با اینکه دریای عمان و تنگه هرمز از چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده مواج است، گفت: از اواخر وقت چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ تا شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ افزایش ارتفاع موج بیش از ۱.۵ متر در تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ در تنگه هرمز و دریای عمان، روز پنج‌شنبه در شرق خلیج فارس و دریای عمان، روز جمعه در تنگه هرمز و دریای عمان و روز شنبه در تنگه هرمز و دریای عمان ای شرایط حاکم خواهد بود؛ در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می شود ممنوعیت شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

توصیه به کشاورزان و باغداران استان های جنوب شرق کشور

اصغری اضافه کرد: روز پنج شنبه ۱۸ دی وزش باد شدید و کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما و روز جمعه ۱۹ دی وزش باد شدید و ماندگاری هوای سرد در جنوب شرق کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، پیش بینی می شود،

وی ادامه داد: در این راستا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد که توصیه می شود در مزارع و باغات استحکام سازه های باغی در برابر وزش باد شدید، تسریع در برداشت و انتقال مرکبات به انبار، حفاظت از مزارع صیفی جات و گوجه فرنگی استان هرمزگان در برابر باد و سرما، استفاده از روش های تلفیقی برای حفاظت مزارع و باغات در برابر تداوم سرما و عدم استفاده از قارچ‌کش ها در ساعات وزش باد شدید توسط کشاورزان و باغداران در دستور کار باشد

یخبندان و سرما در ۲۵ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا شنبه ۲۰ دی ادامه دارد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها