حوادث بین الملل؛ اعدام

اعدام یک زن پس از ۷۰ سال در آمریکا

داستان قتل‌های سریالی مشهد از ۷ مرداد سال ۱۳۷۹ با کشف جسد زن جوانی در یکی از محله‌های خلوت این شهر شروع شد و در ۱۵ فروردین ۱۳۸۰ تعداد اجساد قربانیان به ۱۱ زن رسید.
کد خبر: ۱۲۹۸۹۱۹
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین از ایران آنلاین،  زنانی که همگی با روسری خود خفه و در کنار کانال‌های آب یا فضاهای خاکی در محله‌های خلوت مشهد، رها شده بودند. اکیپ ویژه پلیس خراسان ماه‌ها بود که رد قاتل یا قاتلان پرونده را در خیابان‌های مشهد و بخصوص پاتوق‌های زنان خیابانی می‌زد و با دستگیری تعدادی از زنان و بازجویی از آنها به‌دنبال پایان دادن به این پرونده بود تا اینکه زنی با نام مژگان دستگیر و در بازجویی‌ها به ماجرای سوء قصد به جانش از سوی مردی اعتراف و نشانه‌هایی از مرد و آدرس او اعلام کرد و همین موضوع باعث دستگیری سعید حنایی شد.
 
قاتل عنکبوتی/سعید حنایی، از دستگیری تا اعدام
قاتلی که در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران درباره انگیزه خود از قتل‌ها، گفت:«اوایل سال ۷۹ بود، انجمن اولیای مدرسه پسرم، همسرم را دعوت کرده بود تا سخنرانی داشته باشد. من وقتی آن روز از سر کار به خانه آمدم، زنم پریشان حال بود، روی صورتش جراحت داشت. وقتی علت را پرسیدم هیچی نگفت، نگران شدم. او با اصرار من چیزی گفت که باعث شد من به انجام قتل‌ها رو بیاورم. همسرم به من گفت که وقتی می‌خواسته به مدرسه پسرم برود در میدان «فهمیده»، سوار خودروی مسافرکشی شده است تا او را به مدرسه برساند راننده پس از سوار کردن زنم قصد آزار و اذیت کردن او را داشته که همسرم با مقاومت در برابر او خود را از خودرو به بیرون انداخته و شماره خودرو را برمی‌دارد. از فردای آن روز من در میدان فهمیده پاتوق کردم تا راننده بی‌اخلاق را پیدا کنم. در این کمین، من به زنان خیابانی برخوردم که در جاده قدیم قوچان سرگردان بودند. وقتی فساد اخلاقی آنان را دیدم، این زنان را عامل ناامنی محله و بدبینی رانندگان به زنان مسافر دانستم از این‌رو تصمیم گرفتم محله زندگی ام را پاکسازی کنم.»او همچنین درباره انتخاب قربانیان خود و جزئیات قتل‌ها هم گفت:«با موتورسیکلت خود در جاده قدیم قوچان می‌چرخیدم و با ابراز تمایل به رابطه جنسی آنان را سوار موتورسیکلت می‌کردم. بعد آنها را به خانه‌ام می‌بردم و نقشه هایم را زمانی اجرا می‌کردم که خانه‌ام خلوت بود.» او همچنین اعتراف کرد که اگر دستگیر نمی‌شد تا ۱۵۰ زن خیابانی را هم می‌کشت. تحقیقات پلیس درباره قتل‌های سعید حنایی در نهایت منجر به شناسایی ۱۶ جسد و محاکمه او شد. در دادگاه نماینده مدعی‌العموم با اشاره به شواهد موجود «از جمله اقاریر صریح، روشن و مکرر متهم، بازسازی صحنه‌های قتل توسط او، کشف اجساد مقتولین، اظهارات خانم مژگان. ح  که از دست متهم فرار کرده و معاینات پزشکی قانونی» از ریاست دادگاه خواستار اشد مجازات برای متهم شد. سعید حنایی که در بین خبرنگاران به «قاتل عنکبوتی» شهره شده بود؛ در نهایت حکم اعدامش سحرگاه ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها