فراخوان بیست‌وهشتمین جشنواره ملی «کتاب سال دانشجویی» اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۹۶۱۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ، دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا  ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان، دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح ۲ و ۳ می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و دو بخش ویژه و بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر این اساس، همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشرشده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب از ابتدای سال ۹۸ تا پایان ۹۹، ثبت‌نام اینترنتی، ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه‌شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

فراخوان جشنواره «کتاب سال دانشجویی» منتشر شد

همچنین دانش‌آموختگانی که حداکثر دو سال پس از فارغ‌التحصیلی کتاب خود را در بازه زمانی یادشده (۹۸-۹۹) به چاپ رسانده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

کتاب‌های الکترونیک ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.

آثار دریافت‌شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، صرفاً یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این فراخوان، ناشران نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره «کتاب سال دانشجویی» ارسال کنند. در مراسم پایانی جشنواره از ناشرانی که اهتمام جدی در نشر آثار دانشجویی داشته و بر اساس ملاک‌های دبیرخانه، بهترین شکل مشارکت را در جشنواره داشته‌­اند، تجلیل خواهد شد.

بخش ویژه بیست‌وهشتمین جشنواره ملی «کتاب سال دانشجویی» به موضوعات «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «تاریخ شفاهی»، «اخلاق حرفه‌ای» ، «مطالعات نشر»، «کتاب و کتابخوانی» و «علوم انسانی اسلامی»  اختصاص دارد.

در این دوره برای نخستین‌بار بخش بین‌الملل به جشنواره اضافه شده است که این بخش به دانشجویان خارجی که در موضوع ایران کتاب نوشته‌اند، اختصاص پیدا کرده است. موضوع ایران زیرموضوعاتی مانند ایران‌شناسی، گردشگری، دین ، سنن و آداب، اندیشمندان ایرانی، معماری و هنر ایرانی و ... را در برمی‌گیرد.

این جشنواره هر سال همزمان با «هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» و با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت روحیه تتبع و پژوهش دانشجویان  برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی ایسبا ، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره در تهران،‌ خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک۷۲، صندوق پستی: ۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها