پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در حالی فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کردند که نتیجه به دست آمده مطابق با آمار و اعداد بود.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۶۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک در برابر اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورد و بازهم دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. به نوعی تمام اتفاقاتی که پیش از این رخ داده بود بازهم تکرار شد و شاهد اتفاق غیر معمولی نبودیم.

این چهارمین حضور تیم های ایرانی در ورژن جدید مسابقات در فینا لیگ قهرمانان آسیا بودیم که به چهارمین شکست منجر شد.

پیش از این تیم های سپاهان، ذوب آهن و پرسپولیس طعم تلخ باخت را مقابل اوراواردز، سئونگنام و کاشیما آتلرز را چشیده بودند و حالا بار دیگر پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای باخت. این دومین جدال ایرانی-کره ای در فینال بود که بارهم به کام کره ای ها تمام شد.

اولسان بعد از هشت سال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و مجددا موفق شد به برتری برسد. این تیم در سال ۲۰۱۲ توانسته بود از سد الاهلی عربستان بگذرد و این بار پرسپولیس را پیش رو برداشت. این هشتمین تقابل اولسان مقابل تیم های غرب آسیایی بود که به هشتمین برد منجر شد.

تیم کره ای به نهمین پیروزی متوالی خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رسید. آنها در هشت بازی قبلی حداقل ۲ گل زده بودند و بار دیگر این اتفاق تکرار شد.

آنها در سال ۲۰۱۲ نیز توانسته بودند به ۹ برد متوالی دست پیدا کرده بودند و بار دیگر این آمار تکرار شد.

یحیی گل محمدی برای دومین بار در طول دوران مربیگری اش در پرسپولیس به فینال رسید و بار دیگر در بازی نهایی شکست خورد. او در فینال سال ۱۳۹۲ مقابل سپاهان در ضربات پنالتی باخته بود و این بارهم با ۲ پنالتی همه چیز خراب شد. پرسپولیسِ او در این فصل از لیگ قهرمانان و در بازی هایی که در قطر برگزار شد و حامد لک دروازه بان بود چهار گل دریافت کرد که همگی از روی نقطه پنالتی و یا برگشت پنالتی بود.

جونیور نگرائو با ۲ گلی که به ثمر رساند موفق شد در کنار عبدالرزاق حمدالله با هفت گل زده بهترین گلزن این فصل از لیگ قهرمانان آسیا شود.

مهدی عبدی نیز برای دومین بار در این فصل توانست برای تیمش گلزنی کند. او به النصر عربستان هم گل زده بود.

این سومین تقابل پرسپولیس با تیم های شرق آسیایی بود که بازهم به برد منجر نشد. سرخپوشان تهرانی در سال ۲۰۱۸ در ۲ قابل با کاشیما آنتلرز ژاپن یک تساوی و یک باخت نصیبشان شده بود.

اولسان هیوندای برای پنجمین بار در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بازی را عقب افتاد و برای پنجمین بار موفق شد بازی را برگرداند. آنها چهار بار باخت را با برد عوض کردند و یک بار نتیجه تساوی را به دست آوردند.

در چهاردهمین فینال بین تیم های شرق و غرب آسیا، برای برای یازدهمین بار این تیم های شرقی بودند که به برتری رسیدند تا همچنان کفه ترازو به سمت تیم های این منطقه باشد.

اولسان هیوندای برای دومین بار در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تیم اولسان هیوندای در ورزشگاه الجنوب به میدان رفت و موفق شد برای دومین بار به برتری برسد تا این ورزشگاه مجهز حسابی برایش خوش یمن باشد.

در سوی مقابل به جز برد استقلال مقابل الاهلی عربستان در پنج بازی دیگری که تیم های ایرانی در این استادیوم برگزار کرده بودند به چهار باخت و یک تساوی منجر شده بود و حالا شکستی دیگر به دست آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها