راکت روسی «سایوز» روز جمعه ساعت ۱۵:۵۶ به وقت ایران از پایگاه فضایی «وستوچنی» روسیه پرتاب شد و ۳۶ ماهواره اینترنتی متعلق به شرکت انگلیسی وان‌وب (OneWeb) را به مدار حمل کرد.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، پس از نزدیک به ۴ ساعت ماهواره‌ها که ابعادی برابر با یک ماشین ظرفشویی دارند در مدار مستقر شدند و وان‌وب با انتشار پستی در توییتر موفقیت مأموریت را اعلام کرد.

این مأموریت، سومین پرتاب وان‌وب در سال ۲۰۲۰ و در مجموع چهارمین پرتاب این شرکت با هدف استقرار ماهواره‌های اینترنتی در مدار زمین به شمار می‌رود. این شرکت لندنی حالا ۱۱۰ ماهواره در مدار مستقر کرده و می‌خواهد با استقرار ماهواره‌های بیشتر دسترسی به اینترنت را «برای همه، در هر مکان و در هر زمان» امکان پذیر کند.

وان‌وب اوایل آذر ماه امسال رسما از ورشکستگی خارج شد و از انجام چهارمین مأموریت پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین پس از تقریباً ده ماه در اواسط ماه دسامبر خبر داد. مأموریتی که حالا با موفقیت انجام شده و این شرکت را به هدف استقرار ۶۴۸ ماهواره در مدار نزدیک‌تر کرده است.

وان‌وب حالا به طور رسمی تحت مالکیت یک کنسرسیوم شامل دولت بریتانیا و شرکت Bharti Global هند فعالیت می‌کند. وان‌وب سال ۲۰۱۲ با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای تأسیس شد و اسفند ۹۷ نخستین گروه از ماهواره‌های خود را به فضا پرتاب کرد. اما اوضاع برای این شرکت به خوبی پیش نرفت و اواسط فروردین ماه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها