رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین تغییرات جاده در زمستان ظهور پدیده یخ سیاه است که معمولاً با آمدن سرما و شرایط یخبندان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، پدیده‌ای که می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین باشد.
کد خبر: ۱۲۹۵۷۰۰

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حیدری گفت: یخ سیاه پوشش شفاف و نازک از یخ است که به دلیل ساختار آن به رنگ سطحی در می‌آید که بر روی آن تشکیل شده است.

وی افزود: هنگامی که بر روی سطح آسفالت تشکیل می‌شود، به علت ضخامت کم و شفافیت بالا به شکل آسفالت به نظر آمده و رانندگان تصور می‌کنند که سطح مورد نظر ایمن بوده در حالی که هنگام عبور از روی آن متوجه اختلال در کنترل اتومبیل شده و در نتیجه ممکن است تعادل وسیله نقلیه از بین رفته و دچار حادثه شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: یخ سیاه معمولا از ذوب شدن و دوباره یخ زدن آب و برف موجود بر روی سطح موجود و یا رطوبتی که از اگزوز خودرو‌ها بیرون می‌آید به وجود آمده و معمولا در شب هنگام و ساعات اولیه صبح که دمای هوا پائین است تشکیل می‌شود.

او افزود: هنگام مواجه شدن با این پدیده بهتر است رانندگان خونسردی خود را حفظ و از انجام عکس‌العمل شدید و عجولانه اجتناب کنند.

حیدری گفت: در این شرایط فرمان را در مسیر مستقیم نگه دارید و از چرخاندن بی‌مورد آن خوداری کرده و به ترمز ضربه نزنید و پا را به آرامی از روی پدال گاز برداشته و سرعت را کاهش دهید.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: در هنگام تردد به ویژه در ابتدای روز رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و توجه به جلو از موارد مهمی است که مانع از بروز حادثه در مواجه با پدیده یخ سیاه می‌شود.

وی به رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت اگر نقصی در لاستیک‌ها، تیغه‌های برف پاک کن، چراغ‌های اتومبیل و... وجود دارد آن را رفع کنند چرا که وجود نقص در هر کدام از این موارد باعث ایجاد موقعیت‌های خطرناک خواهد شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها