گزارش AFC از فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس به دنبال تکرار آمار فینال 2014 (+عکس)

«AFC» در گزارش اخیر خود در خصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا از آمارهای پرسپولیس و اولسان صحبت کرد و از تکرار آمار 2014 توسط تیم گل محمدی نوشت.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، از اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 بیش از 11 ماه و 5 روز می‌گذرد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت بیش از حد طول کشید و قرار است فردا با قهرمانی پرسپولیس یا اولسان کره جنوبی به پایان رسد.

هم پرسپولیس و هم اولسان هیوندای کره جنوبی خود را برای دومین قهرمانی خود آماده می کنند.

اولسان در فینال 2012 مقابل الاهلی عربستان به مقام قهرمانی رسید و پرسپولیس در فینال 2018 مقابل کاشیما آنتلرز، جام را به ژاپنی‌ها باخت.

سایت AFC در گزارشی برای فینال آسیا از نحوه صعود پرسپولیس و اولسان به فینال آسیا صحبت کرد.

AFC نوشت که پرسپولیس زیرنظر مدافع سابق خود، یحیی گل محمدی در اولین بازی مرحله گروهی خود شکست خورد ولی سپس با صدرنشینی توانست تا فینال آسیا نیز صعود کند.

اگر آنها قهرمان آسیا شوند، به اولین تیمی پس از سال 2014 و وسترن سیدنی بدل خواهند شد که ضمن باخت در اولین بازی رقابت، قهرمان این جام شده‌اند.

سایت AFC نوشت که اولسان در پی رسیدن به یک آمار فوق‌العاده‌ای است که پیش از این نیز در دست خودشان بوده. تیم کره‌ای می‌خواهد بدون باخت در حتی یک بازی به مقام قهرمانی در آسیا دست یابند.

پرسپولیس به دنبال تکرار آمار فینال 2014  (+عکس)

فینال آسیا بین نماینده‌ای از کره جنوبی و ایران برگزار می‌شود که پیشتر در سال 2010 این اتفاق رخ داده بود. در فینال 2010 ذوب آهن مقابل سئونگنام کره جنوبی در ورزشگاه توکیو شکست خورد و در آنجا نماینده کره به برتری رسید.

پرسپولیس در سال 2018 نیز به فینال آسیا رسید و از بین بازیکنانی که در آن جدال مقابل کاشیما حضور داشتند تنها 6 بازیکن باقی مانده است.

سید جلال حسینی، بشار رسن، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، سیامک انصاری و محمد انصاری در فینال 2018 در تیم سرخ پوشان حضور داشتند.

سید جلال حسینی در این فصل در تمام 180 دقیقه بازی‌ها را در میدان برای پرسپولیس حضور داشته است.AFC در گزارش خود از بشار رسن به عنوان بازی‌ ساز پرسپولیس نام برد و او را در کنار نوراللهی و کامیابی‌نیا جوز عناصر اصلی سرخ‌پوشان در فینال آسیا ذکر کرد.

پرسپولیس به دنبال تکرار آمار فینال 2014  (+عکس)

در سمت دیگر، اولسان از سال 2012 تاکنون به فینال آسیا نرسیده است. لی کئون هو، تنها بازیکن اولسان است که 8 سال پیش در این رقابت حضور داشته ولی در این 8 سال برای 5 باشگاه مختلف توپ زده است.

بازیکن 35 ساله اولسان، 90 دقیقه در فینال 2012 بازی کرده و مشخص نیست در بازی فردا در ترکیب اصلی حضور دارد یا خیر. او در 3 بازی در ترکیب حضور داشته ولی در 4 جدال از روی نیمکت شاهد مبارزه تیمش بوده است.

اکنون عبدالرزاق حمدالله آقای گل این رقابت است و جونیور نگراو و یانسن، بازیکنان اولسان این شانس را دارند تا به مقام آقای گلی در این رقابت دست پیدا کنند. آنها باید 2 گل مقابل پرسپولیس در فینال به ثمر رسانند تا به آمار 7 گله مهاجم النصر دست یابند.

پرسپولیس به دنبال تکرار آمار فینال 2014  (+عکس)

فینال 2020 یک شاخصه دیگر هم دارد و آن هم سرمربی اولسان هیوندای است. کیم دو هون، تنها مربی تاریخ این رقابت است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی فینال آسیا را تجربه می‌کند. او در سال 2005 با تیم سئونگنام در دیدار مقابل التحاد عربستان به میدان رفت ولی نتوانست مقابل زردپوشان به قهرمانی دست یابد.

از سوی دیگر، با قهرمانی پرسپولیس بشار رسن به اولین بازیکن تاریخ بدل می‌شود هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و هم AFC آسیا شده است. او با باشگاه نیروهوایی عراق در سال 2016 پیش از آنکه به تهران بیاید قهرمان این رقابت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها