شرکت اسپیس ایکس در سال جاری میلادی آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را آغاز کرد. حالا وان وب اعلام کرده فاصله زیادی با شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک ندارد و سال ۲۰۲۱ اینترنت ماهواره‌ای خود را ارائه می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۴۲۷۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چندین سال پیش ایلان ماسک از نزدیک با وان وب کار می‌کرد، اما استارلینک را راه‌اندازی کرد. چندین شرکت بزرگ مانند «گروه ویرجین»، سافت بانک، ایرباس، کوالکام و کمپانی‌های دیگر حامیان مالی وان وب بودند و در نهایت این شرکت در اوایل سال جاری میلادی شروع به پرتاب ماهواره‌ها برای ایجاد یک صورت فلکی ماهواره‌ای کرد.
پس از پرتاب ۷۴ ماهواره، شیوع ویروس کرونا این کمپانی را با مشکلات زیادی مواجه کرد و در نهایت در ماه مارس اعلام ورشکستگی کرد. اما این شرکت توانست با سرمایه‌گذاران و مالکان جدید به کار خود ادامه دهد. در حال حاضر شرکت غول پیکر هندی «بهارتی اینترپرایز» و دولت بریتانیا سهم یکسانی در وان وب دارند.
 
اینترنت ماهواره‌ای وان وب، رقیب استارلینک، سال آینده میلادی ارائه می‌شود+عکس

به تازگی موسس بهارتی، «سانیل میتال» در جریان سخنرانی در رویدادی که توسط «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» برگزار شد، اعلام کرد:
«تا ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ وان وب اکثر بخش‌های شمال اروپا، آلاسکا و قطب‌ها را پوشش خواهد داد. تا ماه‌های می و ژوئن ۲۰۲۲، صورت فلکی این شرکت کل جهان و هر متر مربع از دنیا را پوشش می‌دهد.»
اگر این بازه زمانی درست باشد، وان وب دقیقا یکسال از استارلینک عقب خواهد بود. این کمپانی کمتر از یک هفته دیگر یعنی در تاریخ ۲۷ آذر ماه اولین مجموعه از ماهواره‌های خود تحت مالکیت جدید را توسط راکت «سایوز» روسیه روانه فضا خواهد کرد.
 
اینترنت ماهواره‌ای وان وب، رقیب استارلینک، سال آینده میلادی ارائه می‌شود+عکس

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تجهیزات موردنیاز برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وان وب و همچنین سرعت آن نداریم. با این حال برای شرکت در برنامه بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت، باید تجهیزات زمینی با قیمت ۴۹۹ دلار خریداری و ماهانه ۹۹ دلار حق اشتراک پرداخت کرد. استارلینک در مقایسه با رقبا سرعت بالاتری دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها