شرکت Volocopter در اکتبر سال گذشته میلادی یک پرواز آزمایشی در «مارینا بی» انجام داد و به نظر می‌رسد اولین پرواز تجاری نیز در همین مسیر انجام شود.
کد خبر: ۱۲۹۴۱۰۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، سنگاپور می‌خواهد اواخر سال ۲۰۲۳ میزبان اولین سرویس تاکسی هوایی الکتریکی در جهان باشد. هواپیمای عمودپرواز این سرویس توسط «Volocopter» توسعه پیدا می‌‌کند.
این سازنده آلمانی هواپیمای عمودپرواز متعهد شده تا سه سال آینده عملیات‌های خود را آغاز کند. این کمپانی در این مدت پرواز‌های آزمایشی خود را تکمیل خواهد کرد و با همکاری سنگاپور آن‌ها را ارزیابی و تایید می‌کند. هزینه یک سفر ۱۵ دقیقه‌ای با تاکسی هوایی الکتریکی این شرکت برابر ۳۰۰ یورو خواهد بود که فروش بلیط‌های آن هم اکنون آغاز شده است.
 
‌تاکسی هوایی فعالیت خود را از سال 2023 در سنگاپور آغاز می کند+عکس

شرکت Volocopter در اکتبر سال گذشته میلادی یک پرواز آزمایشی در «مارینا بی» انجام داد و به نظر می‌رسد اولین پرواز تجاری نیز در همین مسیر انجام شود. سرویس‌های بعدی می‌تواند سفرهای بین مرزی باشد.
سنگاپور در پذیرش فناوری‌های جدید از اکثر کشورهای جهان جلوتر است و رگولاتورها از آن‌ها استقبال می‌کنند. در حالی که این هواپیمای عمودپرواز می‌تواند جایگزین هلیکوپترها و هواپیماهای سبک در برخی مسیرها شود، به اندازه‌ای کوچک و چابک است که می‌تواند در سطح شهر پرواز کند و همچنین در فضای کوچکی فرود بیاید.
مدیر ارشد اجرایی Volocopter، «فلوریان رویتر» اعلام کرده:
«سنگاپور به پیشرو بودن در سازگاری و استفاده از فناوری‌های جدید مشهور است.»
رویتر در ادامه گفته توانایی‌های محلی در پژوهش‌های مربوط به دنیای باتری‌ها، علم مواد و اعتبارسنجی عملیات‌های خودران در این پروژه اهمیت بالایی دارند.
 
‌تاکسی هوایی فعالیت خود را از سال 2023 در سنگاپور آغاز می کند+عکس

Volocopter که در جمع حامیان آن شرکت‌هایی مانند اینتل، دایملر و جیلی به چشم می‌خورند، به دنبال ایجاد تیمی از ۵۰ خلبان، مهندس و متخصصان عملیات‌ها برای پشتیبانی از پرواز‌ها در سنگاپور است.
هواپیمای این کمپانی در ابتدا خلبان و یک مسافر را حمل خواهد کرد که پس از مدتی و دریافت تاییدیه برای پرواز به صورت خودران، می‌تواند دو مسافر را به مقصد برساند. با گسترش پرواز‌ها، قیمت بلیط‌ها کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد. طبق اعلام Volocopter، پیش از انجام پروازها باید از سازمان هواپیمایی سنگاپور و همچنین آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تاییدیه دریافت کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها