مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از امروز تا سه‌شنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی نظیر تهران، البرز، قزوین و اصفهان افزایش می‌یابد که این شرایط روزهای آینده در مشهد هم حاکم خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: ‌از امروز شنبه 22 آذر تا سه‌شنبه 25 آذر با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در اغلب نقاط کشور انتظار داریم در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی بر غلظت آلاینده‌ های جوی افزوده شود.

وی افزود: این شرایط در تهران، اراک، البرز، قزوین و اصفهان در روزهای مذکور شدیدتر است، ضمن آنکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، افزایش آلاینده‌ های جوی در مشهد نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌در 3 روز آینده یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها، همچنین مه‌ آلودگی در معابر و راه‌های مواصلاتی نیمه شمالی کشور خصوصاً در جاده‌های کوهستانی شمال‌شرق، شمال‌غرب و جاده‌های منتهی به البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بارش برف و مه‌آلودگی در خراسان رضوی و بارش پراکنده باران در گیلان داریم، افزود:‌ در 2 روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه 24 آذر و همچنین سه‌شنبه سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور خواهد شد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری نیمه‌ غربی کشور را دربرمی‌گیرد؛ بارش در جنوب‌غرب و جنوب کشور به صورت رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا فردا هوای سرد در شمال‌شرق کشور ماندگار خواهد بود و از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب‌ شرق کاهش نسبی دما داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌از امروز تا چهارشنبه 26 آذر در شمال‌غرب کشور و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه تا پایان هفته در شرق و جنوب‌شرق همچنین شمال‌شرق کشور افزایش 6 تا 10 درجه‌ای دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا مرکز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرق دریای عمان مواج است، همچنین از دوشنبه تنگه هرمز مواج خواهد بود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در 2 روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 درجه و یک‌درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در شهرهایی که افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی مورد تأیید قرار گرفت، توصیه می‌شود از حضور افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی در سطح شهر خودداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها