ویروس کرونا موجب تعطیلی بیش از ۱۱۰ هزار رستوران در آمریکا شده است و بیش از ۵۰۰ هزار رستوران دیگر در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۲۹۳۰۳۲

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا‌و‌سیما، کرونا موجب تعطیلی دائمی یا طولانی مدت بیش از ۱۱۰ هزار رستوران در سراسر آمریکا شده است و بیش از ۵۰۰ هزار رستوران دیگر در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفته اند.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ بر اساس نتایج نظرسنجی انجمن ملی رستوران‌ها در آمریکا با اعلام این خبر افزود این تعداد رستوران تعطیل شده بر اثر کرونا، معادل یک ششم کل رستوران‌ها در آمریکاست.


این انجمن تجاری که مقرش در واشنگتن است، تازه‌ترین گزارشهایش را در تلاش برای تأمین حمایت مالی از بخش رستوران‌ها به اطلاع کنگره رسانده است. رستوران‌ها در آمریکا به سبب افزایش هزینه‌ها و کاهش فروش متضرر شده اند.


شون کندی نایب رئیس اجرایی امور عمومی در انجمن رستوران‌ها در آمریکا در نامه‌ای به کنگره نوشت: «صنعت رستوران‌ها بیشتر از این نمی‌تواند منتظر کمک‌ها بماند. این نتایج نشان می‌دهد بیش از ۵۰۰ هزار رستوران اعم از تجاری و زنجیره‌ای و مستقل در حال فروپاشی اقتصادی هستند.»


با ادامه ماندن مردم در خانه هایشان و خوردن غذا در خانه و اعمال محدودیت‌های جدید برای غذا خوردن در اماکن سربسته در سراسر آمریکا؛ رستوران‌ها برای افزایش فروش مبارزه می‌کنند و ایالت‌هایی مانند نیویورک و ایلینوی، بیشترین خسارت را در این زمینه متحمل شده اند.


حدود ۹۰ درصد از رستوران‌هایی که خدمات رسانی کامل می‌کنند از فعالیتهایشان کاسته شده و درآمد‌ها نیز به میزان ۳۶ درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها