شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی برای ضربه زننده آنقدر بالاست که بیشتر این ضربات تبدیل به گل می‌شوند، با این حال دروازه بان هایی هستند که می توانند در این لحظات در نقش یک اَبر قهرمان ظاهر شوند.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۱۱

گزارش جام جم آنلاین به نقل از طرفداری و 90Min، در این مطلب قصد داریم با دروازه بان های متخصص در زمینه مهار ضربات پنالتی در تاریخ لیگ برتر آشنا شویم. ذکر این نکته ضروری است که جمع آوری چنین آمارهایی به طور حرفه ای از فصل 7-2006 شروع شد و بنابراین این آمار، شامل فصول قبل تر نیست.

 

10- مانوئل آلمونیا (6 مهار)

دروازه بان پیشین آرسنال 6 مورد از مجموع 14 پنالتی را مهار کرد که شاید مهم ترین آن ها، مهار ضربه رابی کین در جریان برد 2-1 سال 2007 تیمش مقابل تاتنهام بود. 

 

9- برد فریدل (6 مهار)

برای دروازه بانی که سال های زیادی در فوتبال انگلیس فعالیت کرد، این رقم چندان بالا نیست اما به هر حال دروازه بان سابق بلکبرن و تاتنهام هنوز هم در زمره بهترین های تاریخ لیگ قرار می گیرد. 

 

8- یوسی یاسکلاینن (7 مهار)

اگر در دهه اول هزاره سوم مسابقات لیگ برتر را دنبال کرده باشید، این دروازه بان فنلاندی را می شناسید. یاسکلاینن چه در بولتون، چه در وست هم یا ویگان، هیچوقت حریف راحتی برای پنالتی زن ها نبود.

 

7- جو هارت (7 مهار)

دروازه بان پیشین منچسترسیتی، برنلی و حال حاضر تاتنهام هم یکی از برترین ها در این زمینه است. آخرین پنالتی مهار شده توسط او، ضربه ای بود که پل پوگبا زد. 

 

6- تیم هاوارد (7 مهار)

دروازه بان پیشین تیم ملی آمریکا در طول دوران حضورش در اورتون، بیش از 400 بار برای این باشگاه به میدان رفت و 7 پنالتی مهار شده داشت که آخرین آن ها در اکتبر 2013 و در جریان برد 2-0 اورتون مقابل استون ویلا از راه رسید. 

 

  دروازه‌بانانی که بیشترین ضربه پنالتی را در تاریخ لیگ برتر انگلیس مهار کرده‌اند

 

5- لوکاس فابیانسکی (7 مهار)

دروازه بان تیم ملی لهستان را می توانیم بهترین دروازه بان حال حاضر لیگ برتر در مواجهه با ضربات پنالتی بدانیم. البته آخرین پنالتی مهار شده توسط او که ضربه ای چیپ از جانب آدمولا لوکمن بود، قطعا آسان ترین آن ها محسوب می شود. 

 

4- سایمون مینیوله (8 مهار)

قبل از این که اشتباهات مینیوله از او یک سوژه مطبوعات بسازند، این دروازه بان با مهار پنالتی امثال جاناتان والترز و دیگو کوستا می درخشید.

 

3- بن فاستر (8 مهار )

دروازه بان پیشین منچستریونایتد در وست برومویچ و واتفورد پنالتی های زیادی مهار کرد، هر چند آخرین پنالتی مهار شده توسط او در برگشت با ضربه رحیم استرلینگ به گل تبدیل شد. 

 

2- رابرت گرین (9 مهار)

دروازه بان تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2010 همان فردی است که استیون جرارد، جرمین دفو و کریستیانو رونالدو را از روی نقطه پنالتی ناکام گذاشت. 

 

1- هئورلیو گومز (9 مهار)

دروازه بان برزیلی پیشین تاتنهام و واتفورد در 195 بازی لیگ برتری خود با 34 پنالتی رو به رو شد و 9 تای آن ها را مهار کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها