دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی ضمن ابراز امیدواری از تولید واکسن های کرونا با ایمنی بین 95-90 درصد هشدار داد که با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها عامل اصلی انتقال ویروس هستند، باید از آخرین مراکزی باشند که نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدامی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر مردانی در گفت و گو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با تشریح این نکته که با وجود تبدیل وضعیت تهران از قرمز به نارنجی بسیاری از مردم شرایط را عادی تلقی می‌کنند، گفت: در هر جامعه‌ای درصدی از مردم همکاری لازم با دستگاه‌های مربوطه ندارند. در کشور فرانسه درصدی از مردم دور هم جمع می‌شوند و ماسک‌ها را آتش می‌زنند. در کشور آمریکا هم بعضا شرایط به همین منوال پیش می‌رود. خوشبختانه در کشور ما این درصد رو به کاهش است و بعضی از مردم به علت عدم آگاهی همکاری لازم با با دستگاه‌های مربوطه ندارند اما این درصد قابل توجه نبوده و قابل بررسی است. همین مساله اهمیت نقش اصحاب رسانه و صدا و سیما را که رسانه رسمی کشور است، بیش از پیش پررنگ می‌کند.

وی در خصوص عامل اصلی شیوع ویروس که پیش‌تر مدارس و آموزشگاه‌ها عنوان کرده بود نیز بیان کرد: همیشه در اپیدمی بیماری‌ها، نخستین مکان‌هایی که باید تعطیل شوند، مدارس و مراکز آموزشی هستند و آخرین مکان برای بازگشایی هم همین مراکز هستند چون عامل اصلی انتقال زنجیره ابتلای ویروس هستند. دانشگاه‌ها با وجود داشتن خوابگاه از بارزترین مکان‌هایی هستند که به راحتی ویروس می‌تواند در آن‌ها منتقل شود. نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی هم که نتوان شیوع ویروس را کنترل کرد نمی‌توان نسبت به بازگشایی مراکز آموزشی اقدام کرد. کشور کانادا با برگزاری کلاس‌های مدارس و دانشگاه تا حدی توانسته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش دهد.

دکتر مردانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کشف واکسن ویروس کرونا گفت: در حال حاضر 150 شرکت بزرگ دنیا برای کشف واکسن در حال فعالیت هستند. بسیاری از کشورها هم برای خرید حاضر هستند هزینه‌ها را پرداخت کنند و متقاضی خرید واکسن هستند اما عرضه و تقاضا در حالت تعادل نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسن‌ها در حال ارزیابی هستند که ارزیابی‌ها هم نشان می‌دهد که بعضی واکسن‌ها 95-90 درصد ایمنی ایجاد می‌کند که همین میزان بارقه‌های امیدی است برای اینکه به زودی واکسن کرونا کشف و در اختیار همه قرار خواهد گرفت. تا آن زمان لازم است مردم کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از اجرای آن‌ها غافل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها