رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت خبر داد:

حادثه در بزرگراه بابایی تهران | نجات معجزه آسای راننده پژو

کارشناس تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بزرگراه‌ های امام علی(ع)، شهید باقری و شهید بابایی را از جمله معابر پرتصادف در حین بارندگی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۵۶۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ رابعه جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» درباره علت وقوع تصادفات اظهار داشت: سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه سه‌ ضلع وقوع تصادفات بوده و جدای از این عوامل وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی آنقدر قابل اهمیت هست که بعد از این سه عامل در ضلع چهارم قرار می‌گیرد.

وی گفت: وضعیت جوی و شرایط آب‌ و هوایی تاثیر بسزایی در رانندگی راننده داشته و تصمیمات وی را تحت تاثیر قرار می دهد به همین خاطر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: در شرایط جوی و بارندگی و آب و هوایی خاص علت‌های تصادفات تغییر پیدا می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: بحث دیدن و دیده شدن در شرایط جوی حایز اهمیت است چراکه در یک روز بارانی و برفی مهم ترین عامل این است که خودروهای مقابل را ببینید و دید خوبی نسبت به اطراف خود داشته باشید؛ دید کافی و خوب دیدن به راننده کمک می‌کند که در زمان مناسب در برخورد با هر اتفاقی تصمیم خوب گرفته و عکس العمل مناسب را اتخاذ کند.

وی افزود: عامل بعدی دید، دیده شدن شما توسط دیگر رانندگان است که وضعیت خودروی شما در روزهای بارانی باید به گونه‌ای باشد که دیگر رانندگان هم حضور شما را متوجه بشوند و بدانند که شما حضور دارید که این قضیه در تصمیم گیری‌های آنها بسیار مهم است چرا که اگر شما در نقطه ای قرار بگیرید که دیگران متوجه نشوند و چراغ های شما خاموش باشد و دید کافی وجود نداشته باشد در زمان مناسب نمی توانند عکس العمل خوب از خود نشان داده و عامل خیلی از تصادفات می شود.

کارشناس پلیس راهور گفت: در زمان وقوع بارش‌ها و وضعیت جوی بزرگراه‌هایی که شیب زیادی دارند بخاطر آبگرفتگی و سطوح صیقلی و گل ولایی که با ذرات آسفالت ترکیب می شوند سطحی صاف و صیقلی ایجاد می کند که متاسفانه خیلی رانندگان نمی‌توانند خودروهای خود را کنترل نموده و باعث سر خوردن وسیله نقلیه آنها می گردد.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: بزرگراه‌هایی که شیب زیادی دارند همچون اتوبان امام علی (ع)، بزرگراه باقری و بزرگراه بابایی در هنگام بارش ها شاهد تصادفات زنجیره ای در آنها هستیم که بیشتر این تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی شکل می گیرد.

وی در همین خصوص به رانندگان توصیه کرد که شیشه های خودروی خود را همیشه تمیز نگه دارند تا دید کافی و خوبی به بیرون داشته باشند چراکه شیشه های کثیف باعث عدم دید کافی و بروز تصادف می‌شود؛ همچنین رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها